۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان:

۴حلقه چاه به شبکه آب شهری سمنان اضافه می‌شود

۴حلقه چاه به شبکه آب شهری سمنان اضافه می‌شود

سمنان - مدیرعامل شرکت آبفای سمنان گفت: برای کاهش آثار خشکسالی، چهار حلقه چاه در سمنان طی سال گذشته حفر شد که به‌زودی به شبکه آب این شهرستان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طاهری در نشستی با حضور اصحاب رسانه هم‌زمان با بعدازظهر چهارشنبه در اداره آبفای شهری استان سمنان، ضمن بیان اینکه حفر چهار حلقه چاه برای تأمین آب شرب سمنان در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، تأکید کرد: این چاه‌ها به‌زودی به سیستم آب شهری متصل خواهند شد تا شاهد عملیاتی شدن آن‌ها باشیم.

وی افزود: برای حفر این چاه‌ها ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده و امیدواریم با دبی‌های ۲۵ لیتر بر ثانیه‌ای که دارند تا حدی بتوانیم شاهد تقلیل مشکلات آب شهری سمنان در فصل تابستان باشیم.

تأمین ۱۰۰ لیتر بر ثانیه کسری آب سمنان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سمنان بابیان اینکه چشمه روزیه و گل رودبار به‌عنوان دو منبع اصلی آب سمنان دچار افت شدید شده‌اند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد طی یک سال گذشته میزان آب این دو منبع عظیم، ۲۵۰ لیتر بر ثانیه کاهش‌یافته که حجم بسیار قابل‌توجهی است و می‌تواند به‌راحتی تأمین آب سمنان را با مخاطرات روبرو سازد.

طاهری بابیان اینکه حفر چاه‌های مذکور می‌توانند ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از میزان کمبود آب شرب سمنان را جبران کنند، گفت: برای انتقال آب از این چاه‌ها تا کنون هشت کیلومتر عملیات لوله گذاری صورت گرفته است.

وی همچنین بیان کرد: اجرای این طرح می تواند تا حدی از بروز قطعی آب در سمنان جلوگیری کند اما این بدان معنا نیست که مشترکان صرفه جویی و مصرف صحیح را به خصوص در فصل گرما، فراموش کنند.

کد خبر 4332751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha