۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴

امام جمعه شهر چمران:

مردم بی‌توجهی دولت به مشکلات اقتصادی را تحمل نمی‌کنند

مردم بی‌توجهی دولت به مشکلات اقتصادی را تحمل نمی‌کنند

بندر ماهشهر – امام جمعه شهر چمران گفت: مسأله مشکلات اقتصادی چند مدتی است که متاسفانه مردم را درگیر و نگران کرده است، مردم این بی‌توجهی مسئولان به مشکلات را هرگز برنمی‌تابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر چمران به مشکلات اقتصادی اخیر کشور اشاره و اظهار کرد: مسأله مشکلات اقتصادی چند مدتی است که متاسفانه مردم را درگیر و نگران کرده است، مردم این بی‌توجهی مسئولان به مشکلات را برنمی‌تابند. مسئولان با بی‌تفاوتی اجازه سوء استفاده و موج‌سواری دشمنان بر مطالبات به حق مردم را خواهند داد.

وی افزود: گام نخست برای حل مشکلات موجود، آوردن تیم اقتصادی قوی است، احساس می‌شود مدیریت اقتصادی دولت ضعیف است. راه حل دیگر تحقق مطالبه به جد و مکرر مقام معظم رهبری یعنی حذف سریع و عملی دلار از چرخه اقتصاد کشور است. امروز سلاح دشمن از دلار آمریکا شلیک می‌شود، با حذف عملی دلار از چرخه اقتصاد کشور دشمن را خلع سلاح کنیم.

خطیب جمعه شهر چمران بیان کرد: انتظار دیگر برخورد قاطعانه و جدی با مفسدان اقتصادی است کسی که برای تامین کالا ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی دولتی می‌گیرد و کالایش را به قیمت دلار بیشتر از هشت هزار تومان می‌فروشد آیا این فرد خائن و مفسد نیست؟ یا آن کسی که ارز دولتی می‌گیرد و اصلا کالایی وارد نمی‌کند.

وی ادامه داد: این کارها از طرف ملت قابل تحمل نبوده و باید با مفسدان و خائنان اقتصادی که در حقیقت تروریسم اقتصادی هستند برخورد جدی قاطع و سریع صورت گیرد. بی‌تفاوت بودن یک مسئول به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گناه نابخشودنی است. امروز آنچه در مرحله نخست نیاز است اتحاد و انسجام مسئولان از تمام جناح‌ها و احزاب سیاسی است و با داشتن روحیه جهادی و انقلابی همه این مشکلات حل خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: کشور ما کشور توانمندی است، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، دریایی، گردشگری، هوایی و جمعیت بازار ۸۰ میلیونی کشور غیر از کشورهای منطقه گوشه‌ای از توانایی و داشته‌های این کشور است. می‌توان با مدیریت و تصمیمات صحیح این برهه را پشت سر گذاشت و آینده پر از امید را برای کشور دید.

امام جمعه شهر چمران گفت: آنچه نیاز است داشتن روحیه انقلابی مسئولان است. ملت همیشه انقلابی بودند و خواهند ماند. در این عرصه، عرصه مسئولان انقلابی است، بدون روحیه انقلابی با ضعف و ناتوانی در مسئولیت ماندن اشکال شرعی و قانونی دارد.

وی عنوان کرد: ملت ما همیشه زمان‌شناس، بابصیرت و دشمن‌شناس بوده و هیچ بهانه‌ای دست دشمن نداده و همیشه دشمنان را مأیوس کرده است. مردم بی‌توجهی به مشکلات را برنمی‌تابند، مشکلات از قبیل اشتغال و ازدواج جوانان، مشکلات معیشتی خانواده‌های ایرانی در تنگنا که مراجعات مکرر این عزیزان به دفتر توجه جدی مسئولان اجرایی را می‌طلبد.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها مسائل امروز یمن را مسأله جهان اسلام خواند و افزود: الحمدلله قدرت پوشالی شیطانی علیه خط مقاومت در حال فروپاشی است، مصر و پاکستان که نامشان در لیست سیاه ائتلاف سعودی علیه یمن بود به همراه اعلام خروج سودانی‌ها و برخی کشورهای آفریقایی و همچنین مالزی شاهد این فروپاشی و در نتیجه شکست و بی‌آبرویی جبهه هم‌پیمانان استکبار و نصرت و پیروزی جبهه خط مقاومت خواهیم بود.

خطیب جمعه شهر چمران تأکید کرد: باتوجه به وعده قرآن که «ان کید الشیطان کان ضعیفا» توطئه شیطان و جبهه شیطانی ضعیف است اگر توکل و مقاومت کنند و وحدت و انسجام داشته باشند، نصرت الهی حتما شامل حال آنان خواهد بود.

وی در ادامه با گرامیداشت شهدای حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری در تاریخ ۱۲ تیر ۶۷ گفت: این حمله ددمنشانه روز افشای حقوق بشر آمریکایی است، حقوق بشر آمریکایی یعنی دستور مسدود کردن دارایی یک ملت و مصادره آن به بهانه‌های مختلف است، حقوق بشر آمریکایی یعنی کشتن ۲۹۸ انسان و مسافر بی‌گناه، حقوق بشر آمریکایی یعنی به تعبیر چند روز پیش وکیل آمریکایی تامین کردن ۷۳ درصد کمک‌های نظامی دیکتاتورهای جهان برای سرکوب ملت‌ها است.

هاشمی تصریح کرد: جنایات آمریکا مربوط به یک روز، یک هفته و یک ماه نیست. تاریخ سیاه دولت‌های مختلف آمریکا از بدو تاسیس نشان از سیاست‌های جدا ناشدنی از ظلم و ستم و استبداد و دیکتاتوری است. برجام نمونه زنده آن است که تعهدی که نتیجه ۱۰ سال زحمات دو طرف مذاکره بود با بدعهدی و به شکل وقیحانه بر هم می‌خورد و با زیاده‌خواهی‌های آمریکا تحریم‌ها ادامه پیدا می کند.

امام جمعه شهر چمران افزود: این همه نشان می‌دهد بر خلاف همه کشورها که اصل در تعامل با آنان بر حسن اعتماد است اما اصل در تعامل با دولت آمریکا بر عدم اعتماد است. باید انقلابی عمل کنیم تا طمع دشمن را از بین ببریم. راهی جز مقابله با این تفکر و دشمنی تمام ناشدنی نداریم، بنابراین شعار هفتگی هر اهل تقوا مرگ بر آمریکاست.

وی متذکر شد: دولت با پشتوانه همین مردم و پشتیبانی رهبری محکم و با صلابت جواب یاوه‌گویی آمریکا و لجن‌پراکنی معاندان را بدهد. کوتاهی دولت حمل بر ضعف و ناتوانی خواهد شد، باید سفت و سخت مقابل آمریکا ایستاد.

خطیب جمعه شهر چمران در پایان با اشاره به مشکل زمین نیزار ورودی شهر اظهار کرد: این زمین به نام اوقاف است و مسئول این اداره مجدانه پیگیر احیای این زمین است که ان‌شاءالله با احیای آن انتفاع و بهره‌وری از آن برای اشتغالزایی فراهم شود. از مسئولان شهرستان و شهر چمران برای تحقق این امر خواستار نهایت همکاری هستیم.

کد خبر 4333728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha