۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

غیربومی‌ها بلای جان منابع آبی لرستان شدند

غیربومی‌ها بلای جان منابع آبی لرستان شدند

خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: بیشترین مشکلات ایجادشده در حوزه منابع آبی استان، ناشی از فعالیت کشاورزان غیربومی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاشت برنج در سال آبی جاری نسبت به سال های گذشته در لرستان بی سابقه است، اظهار داشت: از همه ظرفیت ها از جمله اطلاع رسانی و توجیه کشاورزان در خصوص بحران آب، اخطاریه برخورد قضایی، برگزاری جلسات شورای حفاظت از منابع آب و ... برای جلوگیری از کاشت محصولات آبدوست استفاده کرده ایم، ولی متاسفانه تعدادی از کشاورزان تمکین نمی کنند.

وی بیشترین مشکلات ایجاد شده در حوزه آب را از ناحیه غیر بومی ها و با همکاری تعدادی دلال بومی دانست و افزود: بیشترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست مربوط به منطقه پل هرو تا بخش چغلوندی و بیرانشهر،  شهرستان‌های دورود، نورآباد و چگنی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان همچنین کمترین انحراف از الگوی کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست را مربوط به شهرستان های الیگودرز، ازنا، رومشکان و پلدختر اعلام کرد.

میرزایی تصریح کرد: افراد بحران ساز که عامل ورود غیر بومی ها به استان برای توسعه کاشت محصولات آب دوست بوده اند، باید شناسایی و با آنها برخورد شود.

کد خبر 4334318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha