۹ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۲

استاندار مرکزی:

اصناف در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش اثرگذار ایفا کرده اند

اصناف در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش اثرگذار ایفا کرده اند

اراک- استاندار مرکزی گفت: نقش آفرینی اثرگذار اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران پرتلاطم دفاع مقدس انکارناپذیر و فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده شامگاه شنبه در جشنواره تقدیر از اصناف برتر استان مرکزی در اراک اظهار داشت: اصناف در تمامی ادوار با همه مشکلات و غوغاهای موجود با عزم و اراده مثال زدنی توانستند همه بحران ها را پشت سر بگذارند و مردانه صداقت خود را ثابت کنند.

وی افزود: در دوران انقلاب و زمان جنگ همین اصناف و بازاریان بودند که در خط مقدم در همه حوزه ها حضور داشتند و حضورشان موجب دل گرمی رزمندگان شد. بنابراین این اصناف به خوبی هم می توانند شرایط سخت پیش آمده کنونی را به خوبی مدیریت کنند تا به دوران سرافرازی که از اهداف انقلاب است برسیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: این خانواده بزرگ اصناف شامل ۶۰ هزار واحد صنفی استان مرکزی بیش از ۴۰ هزار شغل در  استان ایجاد کرده است و حدود ۳۰۰هزار نفر از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان مرکزی را تشکیل می دهد که بیش از ۲۰ درصد جمعیت استان خانواده کسبه هستند، این در حالی است که استان مرکزی یک استان صنعتی به شمار می رود.

آقازاده خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی ۱۰۰ هزار بهره بردار وجود دارد که هنوز به رقم اصناف نمی رسد، بنابراین دولت باید از این ظرفیت بزرگ و تاثیر گذار نهایت استفاده را جهت تقویت اقتصاد کشور ببرد.

وی ادامه داد: امنیت اقتصادی زمانی به وجود می آید که کاسب بداند نوسان زیادی در قیمت ها وجود ندارد، امسال مسائلی امنیت اقتصادی کشور را تهدید می کند که برای این موضوع هم باید فکر اساسی کرد.

کد خبر 4334952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha