۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶

رئیس مرکز زمین شناسی مازندران مطرح کرد:

پایش گازهای آتشفشانی خروجی قله دماوند

پایش گازهای آتشفشانی خروجی قله دماوند

ساری - رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی مازندران، گازهای آتشفشانی خروجی از قله دماوند را یکی از دغدغه ها در حوزه زمین شناسی بیان کرد و گفت: این مسئله در حال پایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد قنبرزاده صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به حوزه های فعالیت مرکز زمین شناسی اظهار داشت: در حوزه زمین شناسی دریایی ۱۲۰ کیلومتر از ساحل محمودآباد تا فرح آباد ساری پایش شده است و مواردی نظیر ایجاد قفس های شیلاتی، مخاطرات دریا، سازه های دریایی و غیره مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: تهیه نقشه های زمین شناسی از دیگر حوزه های فعالیت است و تاکنون نقشه های ۲۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار استان تهیه کردیم و ۱۶ نقشه ۲۵ هزار از جمله دو نقشه مربوط به دماوند تهیه شده است.

قنبرزاده، یکی از مشکلات را خروج گازهای آتشفشانی در دماوند بیان کرد و گفت: در این راستا، مرکز پایش دماوند ایجاد شده کارهای مطالعاتی در دست اقدام است و علاوه براین مطالعات گسل های استان نیز در دست اقدام است.

رئیس مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی مازندران با بیان اینکه، در حوزه های اکتشافی، مازندران در کمربند آلتیمالیا قرار دارد افزود: در استان ماده معدنی متفاوتی وجود دارد اما باید بهره برداری از مواد معدنی با روش های نوین صورت گیرد.

وی مطالعات ژئوفیزیک هوایی را از دیگر فعالیت ها برشمرد و گفت: برای پنج هزار کیلومتر مربع مطالعات هوایی ژئوفیزیک صورت گرفته است تا منابع معدنی را شناسایی کنیم.

کد خبر 4338155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha