۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۹:۰۹

عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با مهر؛

تشکیل شورای ورزش مرکزی مدنظر قرار گیرد/لزوم تخصیص اعتبارات قانونی

تشکیل شورای ورزش مرکزی مدنظر قرار گیرد/لزوم تخصیص اعتبارات قانونی

اراک- عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل شورای ورزش استان مرکزی بایستی در دستورکار قرارگیرد تا زمینه بهره مندی از منابع مالی قانونی این حوزه و مشارکت بخش خصوصی در ورزش فراهم شود.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، بر لزوم تشکیل شورای ورزش استان مرکزی تاکید کرد و اظهار داشت: شورای ورزش استان مرکزی بایستی با رویکرد بهره مندی از ظرفیت نیروهای نخبه ورزشی و منابع مالی صنایع و واحدهای صنعتی بزرگ استان و با هدف توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان مرکزی تشکیل شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تشکیل شورای ورزش می تواند در سرعت بخشیدن به روند پیشرفت و ارتقای ورزش استان مرکزی و حمایت مالی از تیم های ورزشی توسط واحدهای صنعتی و شرکت ها و نهادینه کردن ورزش همگانی و در نهایت قهرمان پروری بسیار موثر باشد.

تشکیل شورای ورزش و بهره مندی از منابع مالی قانونی این حوزه

وی بیان کرد: با تشکیل شورای ورزش می توان از منابع مالی قانونی که برای ارتقای ورزش در نظر گرفته شده از جمله سهم ورزش از یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی و همچنین ۲۷صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده بهره مند شد و به این ترتیب با بضاعت قانونی در امر ورزش سرمایه گذاری شود.

با تشکیل شورای ورزش می توان از منابع مالی قانونی همچون سهم ورزش از یک درصد بودجه دستگاه ها و ۲۷صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده بهره مند شدعضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر کارخانجات و شرکت های خصوصی و واحدهای صنعتی بزرگ مستقر در استان مرکزی که مسئولیت اجتماعی در قبال استان و مردم دارند، می طلبد به انجام تکلیف در حوزه ورزش این استان بپردازند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این صنایع بایستی با حضور در شورای ورزش استان، وظایف، رسالت و دِین خود را به جامعه با حمایت مالی از تیم های ورزشی ادا کنند و در ورزش استان به عنوان حمایت کننده مالی حضور یابند.

دستگاه ها از تخصیص یک درصد بودجه به ورزش غفلت نکنند

کریمی با اشاره به اینکه هم اکنون جایگاه شورای ورزش در استان مرکزی خالی است، ادامه داد: ارتقای ورزش استان مقوله ای با اهمیت بالا است، بنابراین ادارات و دستگاه هایی که تکلیف دارند یک درصد از بودجه سالانه خود را به ورزش اختصاص دهند، از این مهم غفلت نکنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضروری است این رقم در شورای ورزش استان به نحوی توزیع شود که بخشی از این منابع مالی صرف ارتقای ورزش کارکنان آن تشکیلات گردد و بخش دیگر در ورزش استان هزینه شود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این روند هم توزیع اعتبارات و منابع در حوزه ورزش عادلانه تر انجام می پذیرد و هم با برنامه ریزی هدفمند، منابع مالی در اختیار توسعه ورزش استان قرار می گیرد.

کد خبر 4338988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha