۱۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۸

امام جمعه بجنورد:

گران فروشی با ارز دولتی نشان از تروریست اقتصادی دارد

گران فروشی با ارز دولتی نشان از تروریست اقتصادی دارد

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: رواج گران فروشی با ارز دولتی اقدامی از سوی تروریست های اقتصادی بود که باید به طور جدی برخورد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد که در محل مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اعلام اسامی شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت کرده اند، اظهار کرد: افرادی که با ارز دولتی گران فروشی را رواج داده اند باید به اشد مجازات برسند تا درس عبرتی برای دیگران شوند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: استفاده از تجربه کشورهایی که با مفسادان اقتصادی برخورد قاطع داشته اند ضرورت دارد تا دیگر شاهد چنین هنجارهایی نباشیم.

وی همچنین به اقدام به موقع دستگاه های نظارتی برای دستگیری سلطان سکه اشاره کرد و گفت: ملت ایران برای نبود سطان در کشور انقلاب کردند، بنابراین نام سلطان ارز، سکه، شکر و ... قابل توجیه و تحمل نیست.

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: نام سلطان هرجایی باشد فساد به بار خواهد آورد چرا که هدف اغتشاش و برهم زدن نظم را در سر می پرورانند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: گرانی های اخیر نام افرادی که قصد برهم زدن اقتصاد و به دنبال آن نظم کشور را داشتند، افشا کرد و این امر موقعیت زندگی برخی ها را آشکار کرد.

وی در ادامه گفت: تمام مسئولان می دانند دشمن معشیت و رفاه ملت ایران را هدف گرفته، بنابراین برای خدمت صادقانه و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی راه مقابله با تهاجم دشمن را انسجام ملی دشمن‌شکن، دوری از اشرافیت و اثبات توانایی در رفع مشکلات به مردم دانست و اظهار کرد: از این رو مسئولان تنها خدمت و رفع مشکلات را هدف قرار دهند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین در رابطه با موضع گیری اخیر رئیس جمهور مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت، بیان کرد: رئیس جمهور با پاسخ کوبنده خود به یاوه گویان اخطار داد، چنانچه از ایران نفت صادر نشود، دیگر دنیا قطره‌ای نفت را نخواهد دید.

وی اضافه کرد: همچنین رئیس جمهور در موضع دیگر با معرفی اسرائیل به عنوان رژیم فاسد، دزد و آدم کش و نیز با دفاع قاطع از مظلومان دنیا نشان داد که رئیس جمهور تربیت شده مکتب امام صادق(ع) این گونه عمل می کند.

امام جمعه بجنورد همچنین به سه عاملی که انسان مسلمان را از رسیدن به کمال و تکامل باز می دارد، اشاره کرد و گفت: سست عنصری، تنبلی و کوتاه همتی علاوه بر ناتوانی در برابر حل و فصل مشکلات شخصی توان خدمت به جامعه را از افراد می گیرد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه به فرا رسیدن روز  قیام گوهرشاد و  عفاف و حجاب، گفت: حجاب و عفاف مهم ترین راه ایستادگی در برابر خواسته دشمن است چرا که دشمن علاوه بر اقتصاد برای برهم زدن کانون و عزت خانواده از این طریق وارد عمل شده است.

وی همچنین به مشکل کمبود آب و برق در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد برای مقابله با این بحران در فصل تابستان صرفه جویی کنیم تا با خاموشی طولانی مدت و قطعی آب روبرو نشویم.

کد خبر 4339914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha