۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴

در نشست خبری مطرح شد:

مهندسان تجربه بین المللی ندارند/ همایش بین المللی مهندسی ساخت

مهندسان تجربه بین المللی ندارند/ همایش بین المللی مهندسی ساخت

ساری - دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در مازندران با بیان اینکه مهندسان ما تجربه بین المللی را ندارند گفت: هنوز با مسائل روز جهان در حوزه ساخت و ساز آشنا نیستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران حسن زاده عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران جزو دومین تا سومین استانی است که بیشترین اعضا را در کشور دارد با اشاره به شکل گیری نظام مهندسی در ۲۱ سال گذشته افزود: یکی از وظایف اصلی هیئت مدیره نظام مهندسی علاوه بر توزیع و تهیه نقشه، صادرات خدمات مهندسی است.

وی با اشاره به حدود ۵۰۰ هزار مهندس عضو نظام مهندسی در کشور افزود: صادرات نظام مهندسی از جمله برنامه ها است که تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است از اینرو برگزاری رویداد بین المللی، صدور خدمات مهندسی و انتقال تجارب دیگر کشورها و بازدید از عملکرد مهندسان کشور و استان از جمله اهداف است ورویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت از ۲۷ تا ۲۹ تیرماه در بابلسر برگزار می شود.

حسن زاده با عنوان بحث صنعت ساختمان علم روز جهان محسوب می شود اظهار داشت: باید ببینیم چقدر از مهندسان ما در کشورهای حاشیه و همسایه در حال فعالیت هستند و آیا مهندسان دارای آنقدر تجربه هستند که در حوزه بین المللی فعالیت کنند.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران یادآور شد: باید ببینیم چرا کشورهای همسایه از جمله قطر از مهندسان استان برای ساخت و ساز استفاده نمی کنید و عدم اعتماد سازی از جمله دلایل آن به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه مهندسان ما هنوز تجریه بین المللی را ندارند و با مسائل روز دنیا آشنا نیستند گفت: تمامی ساختمان های موجود تیرچه بلوکی است و کمتر به سمت صنعتی سازی در حوزه ساخت و ساز پیش رفته ایم.

حسن زاده از انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه مازندران برای انتقال تجربیات مهندسی ساحت خبر داد و گفت: مازندران دارای ۳۵ هزار عضو نظام مهندسی است و حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد مهندسان مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 4344355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha