۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۵

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

بازگرداندن عوارض سوخت به شهرداری ها و دهیاری ها ضروری است

بازگرداندن عوارض سوخت به شهرداری ها و دهیاری ها ضروری است

بجنورد- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بازگرداندن ۳۲هزار میلیارد ریال از عوارض سوخت به شهرداری ها و دهیاری های کشور ضروری و در کمیسیون برنامه وبودجه بررسی می شود.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یک هزار و ۲۲۵ شهرداری و ۳۳ هزار دهیاری در کشور داریم، اظهار کرد: از این تعداد ۷۳۱ شهر جمعیتی کمتر از ۱۰هزار نفر دارند و با توجه به اینکه شرایط درآمد شهرداری ها اکنون مناسب نیست هم اکنون ۸۰۰ شهرداری در سطح کشور در حال ورشکستی هستند.

قربانی افزود: با وجودی که شهرداری ها ۶ درصد جمعیت شهری کشور را دارند اما صرفا ۳درصد بودجه به آن ها اختصاص می یابد که همین موضوع ضرورت توجه بیشتر به شهرداری ها را افزایش می دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه به استناد تبصره ۲ ماده ۳۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده عوارض سوخت به شهرداری و دهیاری ها اختصاص پیدا می کرد، گفت: متاسفانه در روند بودجه سال ۹۷ به طور ناگهانی ۳۲میلیارد ریال از عوارض سوخت شهرداری و دهیاری ها حذف شده و در ردیف متفرقه به هدفمندی یارانه ها تخصیص داده شد.

قربانی تصریح کرد: این موضوع و این تصمیم برخلاف برنامه ششم توسعه و قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ۴ ماه از سال می گذرد و ۴۰درصد بودجه شهرهای کوچک و دهیاری ها از محل اعتبارات سوخت تامین می شود و مدیریت شهری و روستایی با مشکل رو به رو هستند، طرح تک فوریتی مبنی بر برگشت ۳۲هزار میلیارد ریال از عوارض سوخت به شهرداری ها و دهیاری های کشور را در مجلس مطرح کردم که خوشبختانه رای آورد.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه، جاجرم و رازو جرگلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم با بررسی این مهم در کمیسیون برنامه وبودجه قدم مثبتی برای برگشت امنیت فکری و مالی به شهرها و روستاها برداشته باشیم.

کد خبر 4344602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha