۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۲

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

مراکز دانشگاهی به سمت تولید ربات حرکت کنند

مراکز دانشگاهی به سمت تولید ربات حرکت کنند

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز کشور ایجاب می کند مراکز علمی و دانشگاهی به سمت تولید رباتیک و هوش مصنوعی حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد تربتی نژاد پیش از ظهر پنجشنبه، در کنفرانس ملی ربات های پروازی، با اشاره به اهمیت و نقش ربات در زندگی امروز، اظهار کرد: نیاز کشور ایجاب می کند مراکز دانشگاهی به سمت ساخت این گونه ربات ها ورود پیدا کنند و دولت و مجلس هم از دانشگاه ها در این راستا حمایت کنند تا بتوانیم در سطح جهانی پیشرفت کنیم و مرزهای دانش را گسترش دهیم.

تربتی نژاد گفت: در قانون برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در مجلس به تصویب رسیده است اعتبارات پژوهشی خوبی برای این برنامه ها به خصوص شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: احتمال دارد در روند توسعه ربات ها تا سال ۲۰۵۰ به قدری پیشرفت کنند و هوشمند شوند که هوش رباتیک از کنترل انسان خارج شود و ربات هایی ساخته شوند که انرژی خود را کنترل کنند.

وی افزود: باید قوانینی طراحی شود تا خطری که ربات ها مخصوصاً ربات های نظامی می تواند برای انسان داشته باشد، محدود شود.

تربتی نژاد اظهار کرد: گفته می شود که ربات ها موجب افزایش بیکاری در جهان می شوند بنابراین باید قوانینی وضع شود و دولت ها تصمیماتی اتخاذ کنند تا از قشری که بیکار شده اند حمایت صورت گیرد.

کد خبر 4344780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha