۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

مس زنجان رتبه اول تولیدات صنایع‌دستی فلزی در کشور را دارد

مس زنجان رتبه اول تولیدات صنایع‌دستی فلزی در کشور را دارد

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مس زنجان وضعیت خوبی داشته و در حال حاضر مس زنجان رتبه اول تولیدات صنایع‌دستی فلزی را در کشور به خود اختصاص داده است.

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت صنایع‌دستی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در استان زنجان صنعت، چاقو، مسگری، چاروق دوزی، ملیله‌دوزی، گیوه بافی و جاجیم بافی و بدگینه بافی از صنایع‌دستی بسیار باارزش وبا اهمیت استان زنجان است.

وی اظهار کرد: در استان زنجان بیش از ۵۰ هزار هنرمند و صنعتگر  در ۹۰۶ کارگاه فعالیت می‌کنند و این تعداد فعال صنعتگر در استان نشان می دهد اشتغال در حوزه صنایع دستی وضعیت خوبی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بابیان اینکه در تولیدات مس طراحی‌های جدید پیش‌بینی‌شده که در توسعه فروش این محصول بسیار مهم است، ابراز کرد: بیش از دو هزار نفر درزمینه مسگری در حال فعالیت هستند.

رحمتی به افزایش تعداد فعالان صنعت مسگری استان زنجان اشاره کرد و گفت: وضعیت مس زنجان رضایت‌بخش است و از ۱۸ صنعتگر در این عرصه در سال ۸۹، به بیش از ۹۵۰ صنعتگر در اواخر سال گذشته رسیده‌ که رشد بسیار خوبی است.

وی ابراز کرد: روزانه بیش از ۱۵ تن انواع ظروف مسی در استان زنجان تولید و به ۱۲ کشور صادر می‌شود  و در ۲۵ روستای استان زنجان کارگاه مسگری هم فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مس زنجان وضعیت خوبی داشته  و در حال حاضر مس زنجان رتبه اول تولیدات صنایع‌دستی فلزی را در کشور به خود اختصاص داده است.

کد خبر 4347912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha