۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶

استاندار مازندران:

احیای فرهنگهای بومی وظیفه اجتماعی است

احیای فرهنگهای بومی وظیفه اجتماعی است

ساری - استاندار مازندران، زنده نگهداشتن و احیای فرهنگهای بومی و محلی را وظیفه اجتماعی هر شهروند بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از جشنواره موسیقی بومی در ساری با بیان اینکه جشنواره موسیقی بومی سند افتخار بزرگی بر سینه فرهنگ بومی مازندران است اظهار داشت: این رویدادعلاوه بر کشف استعدادها در تبلور و احیاء رسوم و ارزش های در آستانه فراموشی تلاش فراوان دارد.

وی اظهار داشت: آگاهی از تاریخ یک قوم شرط عمده برای شناخت فرهنگ آن جامعه است اما در قبال کلی گویی تاریخ، تحقیق در خرده فرهنگهای یک ملت این امکان را به وجود می آورد که بتوان به عمق روحیات آن جامعه پی برد.

وی افزود: در کشوری مثل ایران که دارای غنای فرهنگی بی نظیری است پرداختن به خرده فرهنگ ها علاوه بر ایجاد جذابیت در ارتقاء صنعت گردشگری یک منطقه می‌تواند سپری مناسب باشد مقابل تغییرات و ناملایماتی که زمان در نتیجه تاخت و تاز فرهنگ‌های بیگانه بر آن اعمال می کند ، از این رو زنده نگه داشتن هنرها و فرهنگ‌های اصیل بومی از تعهدات اجتماعی هر شهروندی محسوب می‌شود.

وی با بیان این که بی شک یکی از راه‌های مهم شناخت فرهنگ یک کشور آشنایی دقیق با خرده فرهنگ های آن است افزود: در طوفان موسیقی غرب که ذائقه و فرهنگ نسل های آتی را نشانه رفته است این مراسم با اولویت موسیقی و فرهنگ حاشیه نشینان البرز با انعکاس موسیقی بومی نقاط مختلف ایران می کوشد تا در جهت تمایل ذائقه نسل های آتی به فرهنگ اصیل ایرانی موفق تر عمل کند.

استاندار مازندران تاکید کرد: از آنجایی که احیا و انتقال داشته های فرهنگی یک تکلیف است، استانداری مازندران در حمایت از جشنواره موسیقی بومی که اکنون تلاش برگزار کنندگانش در برگزاری  سومین دوره این آئین به بار نشسته ، تلاش می‌کند تا زمینه های مناسب را برای تداوم و پویایی اش درسالهای آتی فراهم سازد.

کد خبر 4356258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha