۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۶

مدیرکل تبلیغات بوشهر:

بارگاه مطهر امام رضا (ع) پناهگاه امت اسلامی است

بارگاه مطهر امام رضا (ع) پناهگاه امت اسلامی است

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: بارگاه مطهر امام رضا (ع) ملجأ و پناهگاه امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح چهارشنبه در مراسم گرامیداشت ولادت امام رضا(ع) به تشریح ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: اولین ویژگی امام هشتم عبودیت و بندگی است که جزء صفات لاینفک همه ائمه هدی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: امام رضا(ع) خود را در برابر خداوند حقیر می‌دانستند و مهمترین امتیاز بشر و آنچه باعث رشد و کبریائی شدن انسان می‌شود همین عبودیت و بندگی خداوند است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: دومین ویژگی ممتاز امام علی بن موسی الرضا(ع) علم آن امام است به نحوی که به ایشان لقب عالم آل محمد داده شده است، ایشان عالمی زبردست و سرآمد همه علما بودند و در مناظرات علمی که مامون برپا می کرد در مناظره با علمای همه ادیان و مذاهب حرف اول را می‌زد.

حجت‌الاسلام سروستانی انس با مردم، بی توجهی به زخارف دنیوی، رئوف، مهربان و خوش خو بودن و ساده‌زیستی را از دیگر ویژگی های آن حضرت برشمرد.

وی با بیان این که حضرت امام رضا(ع) دارای نصایح و سخنان ارزشمندی هست، گفت: هنگامی که از آن حضرت سئوال می‌شود بهترین بندگان چه کسانی هستند در جواب در حدیث زیبایی می‌فرمایند: کسانی که هنگامی که نیکی کنند خوشحال می شوند، هنگامی که مرتکب گناه بشوند استغفار می‌کنند، هنگامی که نعمتی برایشان فراهم می‌شود شکرگزاری می‌کنند و وقتی خشمگین شدند می بخشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به فضیلت زیارت امام رضا به بیان حدیثی از ایشان پرداخت که می فرمایند: هر کس به زیارت من بیاید من در سه جا به دیدن او می‌روم. هنگامی که کتاب‌ها (نامه اعمال) به دست‌های راست و چپ داده می‌شود، در وقت نهادن اعمال در میزان در هنگام عبور از صراط.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام هشتم همچون آباء طیبینش در جایگاه رفیعی از علم و ایمان قرار داشت، اظهار داشت: یکی از افتخارات میهن اسلامی ما این است که حرم امام رضا(ع) به‌عنوان مامن و پناهگاهی برای شیعیان آن حضرت در آن قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سروستانی خاطر نشان کرد: این امام بزرگوار ۵۵ سال عمر با برکت داشتند که ۳۵ سال آن در کنار پدر بزرگوارش حضرت امام موسی کاظم (ع) گذشت که این دوران، دوران رشد و نمو برای آن حضرت بود و توانست خود را به کمال و سعادت برساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: بعد از شهادت امام هفتم، دوران امامت ایشان به مدت ۲۰ سال آغاز می‌شود و در این مدت با سه تن از خلفای بنی عباس همزمان بود که ده سال در دوران خلافت هارون الرشید، ۵ سال با امین و ۵ سال هم با دوران خلافت مامون عباسی همزمان بوده است.

کد خبر 4356791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha