۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳

استاندار ایلام:

ارادت ایلامی ها به خاندان عصمت و طهارت کم نظیر است

ارادت ایلامی ها به خاندان عصمت و طهارت  کم نظیر است

ایلام - استاندار ایلام تاکید کرد: ارادت و شور و شوقی که در میان مردم استان ایلام نسبت به خاندان عصمت و طهارت مشاهده می شود را در کمتر جایی می توان نظاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در دیدار با کاروان خدام رضوی اظهار کرد: جمعیت یک دست شیعه استان ایلام در طول تاریخ همواره دوستدار خاندان اهل البیت (ع) بوده و با گذر زمان نه تنها از این محبت کاسته نشده بلکه روز به روز نیز این حرارت و علاقه افزایش یافته است و نسل به نسل چرخیده تا امروز در نسل های سوم و چهارم انقلاب نیز مشاهده می شود.

وی ادامه داد: هشت سال جنگ تحمیلی و حضور اقشار مختلف مردم در جبهه های حق علیه باطل نیز باعث شد روحیه شهادت طلبی و ایستادگی در مقابل تجاوزگری در میان مردمان این دیار نهادینه شود.

استاندار ایلام گفت: امروز نیز با ریشه کنی رژیم بعث عراق و بازگشایی مرزهای گسترده ایلام با این کشور شاهد تردد میلیونی زائران عتبات عالیات از مرز بین المللی مهران هستیم.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: مردمان این دیار در خدمت رسانی و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) طی چند سال گذشته سنگ تمام گذاشته و آنچه در اختیار داشته اند در طبق اخلاص قرار داده تا خاک پای زوار اربعین را طوطای چشمان خود کنند.

وی حضور کاروان خدام رضوی در استان ها را بسیار با برکت توصیف کرد و گفت: کساینکه شرایط و توان لازم برای حضور در حرم مطهر رضوی را نمی یابند، از این طریق می توانند خود را نزدیک تر به آستان علی ابن موسی الرضا (ع) بیابند.

استاندار ایلام یکی از برنامه های استان را راه اندازی مهمانسرای ایلامی ها در مشهد مقدس برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تکمیل این مجموعه بتوانیم هرچه در جهت خدمت رسانی و رفاه حال مردم این استان که به مشهد مقدس عزیمت کمی کنند گام برداریم.

کد خبر 4357003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha