۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۰۲

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

بیمه اجتماعی روستاییان فراگیر شود

بیمه اجتماعی روستاییان فراگیر شود

ساری - مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر فراگیر شدن بیمه اجتماعی روستاییان گفت: در حال حاضر میانگین سن بیمه روستاییان ۳۶ سال است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا واعظ مهدوی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مازندران با بیان اینکه بیمه نوعی پس انداز برای دوران جوانی به شمار می رود تا از مزایای آن در دوران پیری و بازنشستگی استفاده کرد گفت: سن بیمه توسط قانونگذار زیر ۵۰ سال درنظر گرفته شده است.

وی میانگین سن بیمه شدگان جدید در سال ۹۷ را ۳۶ سال اعلام کرد و افزود: این امر نشان می دهد که فرهنگ و نگرش توسعه بیمه بین جامعه در حال انجام است و یک سوم بیمه را بیمه شدگان و دوسوم را دولت می پردازد.

واعظ مهدوی با بیان اینکه بیمه اجتماعی مختص روستاییان است و قابل اجرا در شهرها نیست اظهار داشت: به دلیل آنکه روستاییان از برخی امکانات شهری بهره مند نیستند بنابراین برای حمایت از آنان، بیمه اجتماعی روستاییان مطرح شده است.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور همچنین درباره نحوه پرداخت حق بیمه روستاییان یادآور شد: بیمه تکمیلی، بازنشستگی، افزایش تسهیلات و سایر خدمات ماننند بیمه زلزله و غیره برای روستاییان درنظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید چتر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در کشور افزایش یابد و نباید فرد بلاتکلیف و بیمه نشده در کشور باشد.

واعظ مهدوی، کف بیمه روستاییان را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ما با ۲۰ هزار تومان روستاییان را بیمه می کنیم و خدمات ما به اندازه تامین اجتماعی نیست و پوشش کامل بیمه اجتماعی هدف اصلی است و میزان پوشش باید به ۸۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه میزان پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در مازندران ۱۸ درصد است، این میزان را شایسته ندانست.

کد خبر 4357223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha