۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶

مدیرکل محیط زیست استان سمنان خبر داد:

تصادف یک قلاده توله یوزپلنگ با خودرو در محور میامی-عباس‌آباد

تصادف یک قلاده توله یوزپلنگ با خودرو در محور میامی-عباس‌آباد

شاهرود - مدیرکل محیط زیست استان سمنان از وقوع تصادف جاده‌ای در محور میامی-عباس‌آباد در محدوده زیستگاه یوزپلنگ آسیایی خبر داد و گفت: در این حادثه یک قلاده توله یوز آسیب دیده است.

عباس‌علی دامنگیر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه یک قلاده توله یوزپلنگ آسیای در تصادف جاده‌ای در محور میامی-عباس آباد مصدوم شده است، افزود: در پی این حادثه اکیپ کارشناسان پارک ملی توران شاهرود به منطقه حادثه عازم شده تا وضعیت این گونه با ارزش، مورد بررسی قرار گیرد.

وی با ابراز اینکه اطلاعات تکمیلی در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد، تصریح کرد: محور تهران-مشهد از داخل یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌ها و کریدور حیات‌وحش ایران به‌خصوص یوزپلنگ آسیایی عبور می‌کند و در سالیان اخیر براثر افزایش تردد جاده‌ای در محور مذکور شاهد افزایش تلفات حیات‌وحش به‌خصوص یوزپلنگ آسیایی بوده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از یوز برخی تفاهم‌نامه‌ها مانند فنس کشی و علائم ترافیکی جاده و احداث روگذر بر روی محور تهران-مشهد با وزارت راه و شهرسازی امضا شده که خوشبختانه در روزهای اخیر اجرای پروژه فنس‌کشی در محدوده محور میاندشت- عباس‌آباد همراه با ایجاد کریدور زیرگذر سبز عبور حیات‌وحش (یوزپلنگ آسیایی) آغاز شده است.

کد خبر 4368314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha