۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰

مدیرکل انتقال خون استان قزوین:

کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در استان قزوین نگران کننده است

کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در استان قزوین نگران کننده است

قزوین- مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت:کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون طی سال جاری در قزوین نگران کننده است واز شهروندان انتظار داریم برای یاری بیماران نیازمند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین برادران روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر، روز خبرنگار را به همکاران این رسانه تبریک گفت.

محمد حسین برادران در این دیدار گفت: رسانه های گروهی در فرهنگ سازی و انتقال پیام انتقال خون در نجات جان بیماران نقش مهمی دارند و هر موفقیتی که بدست آمده و اگر شاهد استقبال مردم در این کار خداپسندانه بوده ایم مدیون رسانه هاست.

وی بیان کرد: خبرگزاری مهر در استان قزوین از رسانه های تاثیرگذار است که سرعت و صحت خبر از ویژگیهای بارز آن است و با توجه به واقع گرایی رویدادها مورد اعتماد مردم است.

کاهش ۱۰ درصدی اهدا خون نگران کننده است

برادران در ادامه از کاهش اهدا خون در سال جاری خبرداد و گفت: متاسفانه در ۴ ماهه امسال شاهد کاهش ۱۰ درصدی  اهداء کنندگان خون هستیم که این وضعیت با توجه به اهمیت تامین همه گروههای خونی به صورت مستمر نگران کننده است.

وی یادآورشد: نیاز خونی همواره وجود دارد تا بتوانیم بیماران نیازمند را نجات دهیم و به نظر می رسد مشکلات اقتصادی و فشارهای روحی که این روزها به مردم وارد شده است تاثیر زیادی در کاهش مراجعه به پایگاههای انتقال خون دارد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: باید در یک دوره زمانی ۴ تا ۷ روزه ذخیره ای از همه گروههای خونی داشته باشیم تا بیماران نیازمند به خون را پاسخگو باشیم و اگر این روند ادامه یابد نگرانی ما بیشتر می شود.

مردم برای اهدا خون مراجعه کنند

وی تصریح کرد: از شهروندان قزوین انتظار داریم با درک شرایط موجود و نیازهای خونی بیماران با مراجعه به پایگاه انتقال خون نسبت به اهدا خون خود و نجات جان بیماران اقدام کنند.

کد خبر 4372466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha