۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۱۱

خطیب جمعه اردبیل مطرح کرد؛

اثبات بی‌فایده بودن مذاکره با آمریکا/ درخواست ترامپ صوری است

اثبات بی‌فایده بودن مذاکره با آمریکا/ درخواست ترامپ صوری است

اردبیل –خطیب جمعه اردبیل با تاکید بر بی‌فایده بودن مذاکره با آمریکا برای ایران گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری روشن‌ترین و برهانی‌ترین بیان در بی‌فایده بودن مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: از فرمایشات مقام معظم رهبری معلوم شد حرمت مذاکره با آمریکا صرفا ناشی از تفکر آرمانی یا ناشی از امور اعتقادی نیست بلکه بی فایده بودن مذاکره، سوء نیت آمریکا و عدم ضمانت برای اجرایی شدن تعهدات آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: آمریکایی ها می گویند با تغییر رفتار ایران تحریم ها برداشته می شود و مراد آنها از رفتاری که باید تغییر کند سه مطلب است، اول تغییر رفتار در حوزه موشکی در حالی که موشک تنها عامل بازدارنده ایران است.

تلاش ترامپ بردگی و وابسته کردن ایران به آمریکا کرد

وی ادامه داد: بدون موشک ایران در خطرناک ترین منطقه و در برابر ناپاک ترین دشمن بازدارندگی ندارد. کدام ایرانی است که راضی شود کشور تنها بازدارنده خود را از دست بدهد. در حوادث بوسنی که سلاح خود را تحویل دادند هشت هزار نفر کشته شدند.

عاملی دومین تغییر خواسته شده از سوی آمریکا را تغییر رفتار در حوزه هسته ای برشمرد و یادآور شد: با توجه به اینکه آژانس انرژی هسته ای ۱۱ بار رسما اعلام کرده که ایران در صدد ساخت سلاح هسته ای نیست پس مراد آنها از برچیده شدن فعالیت صلح آمیز هسته ای است.

وی با تاکید بر اینکه در صد سال آینده با پایان یافتن انرژی فسیلی منبع انرژی دنیا منحصر در سوخت هسته ای خواهد بود و اگر ما الان تکان نخوریم آن زمان برده آمریکا خواهیم شد، بیان داشت: آیا یک ایرانی راضی به بردگی ایران در دست یک ابر قدرت اهریمنی است، از طرفی در حال حاضر هم در حوزه طبابت و تولید انرژی ما به تکنولوژی هسته ای صلح آمیز نیاز مبرم داریم.

نفوذ ایران در منطقه ناشی از جاذبه عظمت انقلاب اسلامی است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: سومین مورد تغییر رفتار در عرصه نفوذ منطقه ای است در حالی که نفوذ دست ما نیست. این جاذبه ناشی از عظمت انقلاب اسلامی ظلم ستیزی انقلاب و ظلم بی حد و حصر آمریکا و متحدان آمریکا در منطقه است، در انتخابات اخیر عراق نیروهای موالی ایران سرکار آمدند آیا این دست ایران است، ما در سوریه از امنیت خودمان دفاع کردیم داعش گفت دشمن اصلی ما ایران و سر مار در ایران است.

وی با بیان اینکه حزب الله و حماس و حوثی ها را نیز ظلم آمریکا اسرائیل و عربستان درست کرده است و در این خصوص باید آنها خودشان را محاکمه کنند نه ایران را، عنوان کرد: از کسانی که خیال می کنند مذاکره در شرایط فعلی نجات بخش است باید سوال کرد اگر شما با فردی معامله کنید و او شما را مغبون کند و به وعده خود خلف نماید آیا باز با او معامله می کنید، آیا سرنوشت یک کشور از معامله جزئی شما کمتر است.

ترامپ برای نشان دادن حسن نیت تحریم دارویی را بردارد

عاملی اضافه کرد: اگر فردی نوشدارو داشته باشد و فرزند شما مسموم و در حال مرگ باشد و او از دادن نوشدارو امتناع کند و فرزند شما مظلومانه بمیرد آیا دست در دست او می گذارید، آیا به او اعتماد می کنید، آمریکا در حال حاضر تحریم دارویی را با شدت دنبال می کند آیا او در کنار پیشنهاد مذاکره نمی توانست برای اثبات حسن نیت خود حداقل تحریم دارویی را متوقف کند.

وی با طرح این سوال که آمریکا چه تضمینی می دهد که در مذاکره به تعهدات خود عمل خواهد کرد، تاکید کرد: در دنیا تضمینی بالاتر از شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد، ایران در مذاکرات برجام به آمریکا اعتماد نداشت و لذا برای ایجاد تضمین، برجام را به شورای امنیت برد.

نماینده ولی فقیه در استانافزود: قطعنامه ۲۲۳۱ بر تقویت و تسهیل توسعه روابط تجاری و اقتصادی عادی با ایران به عنوان بخشی اساسی از برجام تاکید می کند و از همه دولت ها می خواهد که آن را اجرا کرده و دسترسی ایران به تجارت، تکنولوژی، تامین مالی و انرژی را تضمین کنند و از اقداماتی که برجام را تضعیف می کند بپرهیزند. به همین جهت خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها نقض اساسی تعهدات حقوقی این کشور بر اساس منشور سازمان ملل متحد است و مستوجب مسوولیت بین المللی است.

درخواست آمریکا برای مذاکره صوری است

وی با بیان اینکه اصلا مشخص نیست که مذاکره پیشنهادی آمریکا مذاکره جدی است، یا نه، ادامه داد: ما دلیل داریم که مذاکره آنها مذاکره صوری است. آمریکایی ها می دانند که ایران با آمریکا مذاکره نمی کند. ترامپ در حال حاضر در حال اجرای طرح جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکاست، این طرح ۱۵ محور دارد.

عاملی تصریح کرد: در بخشی از این طرح آمده است بعد از خروج از برجام دولت آمریکا باید شعار مذاکره با ایران را طرح کند زیرا ایرانی ها دیگر با آمریکا مذاکره نخواهند کرد و لذا این امکان به آمریکا داده خواهد شد که از این سناریو به عنوان دلیل سوء نیت ایران برای دنبال کردن برنامه ساخت بمب اتم استفاده کند، بنا بر طرح جان بولتون مراد آنها از مذاکره مذاکره صوری است.

ضرورت تسریع در پرداخت وجه گندمکاران از سوی دولت

وی همچنین با اشاره به نزدیکی عید قربان بر لزوم استفاده از ایام باقیمانده دهه اول ذیحجه تاکید کرد و شهروندان و مردم این استان را به همکاری با کمیته امداد جهت اطعام گوشت به مستمندان دعوت کرد.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به ضرورت تسریع در پرداخت وجه گندمکاران از سوی دولت بیان داشت: بسیاری از کشاورزان کشاورزان خرد هستند و برای تنظیم زندگی خود به پول گندم تحویلی چشم دوخته اند.

کد خبر 4377052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha