۴ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۰۳

آخرین اخبار زلزله تازه‌آباد کرمانشاه

۳کشته و ۲۴۳ مصدوم/دستور روحانی به وزیر کشور/بازگشایی تمامی محورها

۳کشته و ۲۴۳ مصدوم/دستور روحانی به وزیر کشور/بازگشایی تمامی محورها

زلزله بامداد امروز کرمانشاه تاکنون سه کشته و ۲۴۳ مصدوم داشته است، گزارش‌هایی از تخریب برخی واحدهای تازه‌ساز از سوی مسئولان اعلام‌شده و کدورت آب در برخی شهرستان‌ها بالا رفته است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: بامداد امروز یکشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر تازه‌آباد از توابع استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد و شدت آن به‌اندازه‌ای بود که اغلب شهرستان‌های کرمانشاه آن را احساس کردند و به بیرون از منزل هجوم آوردند.

جزئیات زلزله کرمانشاه

علاوه بر کرمانشاه، اغلب ساکنان شهرستان‌های استان ایلام و شهرستان کوهدشت در استان لرستان هم این زمین‌لرزه را احساس کردند.

این زلزله ساعت ۲:۴۳ دقیقه بامداد امروز یکشنبه و در مختصات جغرافیایی  ۳۴.۶۳ درجه شمالی و ۴۶.۲۲ درجه شرقی زمین به وقوع پیوسته است.

پس لرزه های ثبت شده بعد از زلزله کرمانشاه

آخرین اخبار مربوط به این زمین‌لرزه را در زیر می‌خوانید.


۱۵:۴۶ بازگشایی تمامی محورهای مسدود بر اثر زلزله کرمانشاه

سردار تقی مهری ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله اخیر کرمانشاه افزود: محورهای مواصلاتی منطقه زلزله زده که بر اثر ریزش کوه در برخی مناطق مسدود شده بود با تلاش کارکنان پلیس راه و راهداری بازگشایی گردیده و در حال حاضر تردد در این محورها به حالت عادی بازگشته است.

وی از هموطنان درخواست کرد در تردد وسایل نقلیه امدادی همکاری کنند و حق تقدم وسایل نقلیه امدادی در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله زده را رعایت کنند.


۱۵:۰۵ تخریب ۵۰۰ واحد مسکونی در پی زلزله تازه‌آباد

مهرداد سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اغلب واحدهای مسکونی در مناطقی که متاثر از زلزله بامداد امروز شد دارای بافت قدیمی است که در پی این زلزله ۵.۹ ریشتری ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شدند.

وی با بیان اینکه این واحدها تخریبی نوع ۲ تشخیص داده شده‌اند که باید به صورت کامل تخریب و بازسازی شوند، گفت: همچنین چهار واحد نیز به طور کامل تخریب شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: بیشترین خسارت‌ها در شهرستان ثلاث‌باباجانی و مربوط به منطقه چم‌زرشک و پالانه‌ها می‌شود.


۱۴:۲۴ امنیت کامل در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه برقرار است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از حاکم بودن امنیت کامل بر مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

وی همچنین از آمادگی پلیس برای در اختیار قرار دادن درمانگاه های نیروی انتظامی به افراد آسیب دیده خبر داد و گفت: تاکنون نیازی به این مسئله نبوده است و خوشبختانه اکثر مصدومان به صورت سرپایی تحت درمان و مداوا قرار گرفته اند.


۱۲:۴۳ دستور روحانی به وزیر کشور و استاندار کرمانشاه در پی زلزله امروز

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح یکشنبه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار کرمانشاه، در جریان تازه ترین گزارش ها درباره زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز منطقه تازه آباد استان کرمانشاه قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

روحانی در گفت و گو با  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، پس دریافت گزارشی از  روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه، دستور داد که همه امکانات برای ارائه کمک های امدادی فوری به زلزله زدگان این منطقه هماهنگ شوند.

رئیس جمهور همچنین در تماس تلفنی خود با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز دستورات لازم را برای بسیج همه امکانات دستگاه ها و نهادها جهت امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان و مصدومان صادر کرد.


۱۱:۳۰ وضعیت زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده

علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل آبفای شهری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بلافاصله بعد وقوع زلزله جلسه بحران برگزار شد و شماری از همکاران در ثلاث‌باباجانی و برخی در دالاهو و کرند مستقر شدند. وی افزود: چند ساعت بعد از وقوع زلزله، مشکل شکستگی‌ها در شهرستان ثلاث رفع و آب به شبکه وارد و شرایط عادی شد؛ در کرند نیز تعداد شکستگی‌ها با خطوط فرعی و اصلی بالا بوده از سوی دیگر پس‌لرزه دوم کدورت آب را بیشتر کرد بااین‌حال در حال کنترل کدورت آب هستیم.

با توجه به ذخیره آب در این مناطق، بعد از زلزله با همکاری اکیپ‌های کمکی مستقر از طریق تانکرهای آب‌رسانی و آب‌معدنی با هماهنگی فرمانداری‌ها توزیع آب انجام شدتخت‌شاهی بیان داشت: با توجه به ذخیره آب در این مناطق، بعد از زلزله با همکاری اکیپ‌های کمکی مستقر از طریق تانکرهای آب‌رسانی و آب‌معدنی با هماهنگی فرمانداری‌ها توزیع آب انجام شد و هم‌اکنون مشکل خاصی در این مناطق نداریم تا چند ساعت دیگر هم شهرستان کرندغرب به وضعیت طبیعی باز خواهد گشت.

تخت شاهی با اشاره به اینکه قطعی آب در نقاط شهری نداریم گفت: نقاطی هم که قطعی آب دارند به دلیل شکستگی شبکه است که مشکل آنان در حال ترمیم است و باقی شهرستان‌ها نیز مشکل خاصی در این زمینه ندارند.

علی‌مراد مرادی مجد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه  در ابتدای زلزله برق ۷۰ روستا در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو قطع شد، اظهار داشت: در حال حاضر هشت روستا شامل سه روستا در دالاهو و پنج روستا در ثلاث بدون برق هستند که تا ظهر برق‌رسانی خواهند شد.

وی افزود: هم‌اینک برق در نقاط شهر و مراکز ایستگاه پمپاژ وصل است و در اثر وقوع زلزله به بخشی از تجهیزات برق خسارت واردشده که بلافاصله تجهیزات جایگزین و به مناطق ارسال شد.

روابط عمومی شرکت مخابرات استان کرمانشاه هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی وقوع زلزله شب گذشته در منطقه تازه‌آباد و اطراف آن، ارتباطات مخابراتی تلفن ثابت ، تلفن همراه و اینترنت در این مناطق مشکلی نداشته و برقرار است.

شرکت گاز استان هم اعلام کرد که گاز تمام مشترکین و جایگاه‌های «سی ان جی» در مناطق زلزله‌زده برقرار است و اکیپ‌های امدادی شرکت گاز بازدید و ارزیابی‌های لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی انجام داده‌اند.


۱۱:۲۷ وزیر کشور فردا به کرمانشاه سفر می‌کند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد یکشنبه در استان کرمانشاه، فردا (دوشنبه) به این استان سفر خواهد کرد.

وزیر کشور در این سفر که همزمان با هفته دولت انجام می شود، علاوه بر پیگیری وضعیت زلزله زدگان و شرایط استان کرمانشاه و منطقه آسیب دیده پس از زلزله، از سایر طرح ها و پروژه های این استان نیز بازدید خواهد کرد.


۱۰:۳۵ جهانگیری بر رسیدگی فوری به زلزله زدگان «تازه‌آباد» تاکید کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور بر لزوم رسیدگی فوری و امدادرسانی به زلزله زدگان تازه آباد استان کرمانشاه تاکید کرد.


۱۰:۳۲ هیچ آسیبی به تاسیسات پالایشگاه نفت این شهر وارد نشده است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زلزله ۵.۹ ریشتری امروز هیچ آسیبی به تاسیسات پالایشگاه نفت این شهر وارد نکرده است، اظهار داشت: هیچ مشکلی برای تامین بنزین و دیگر سوخت‌های مورد نیاز مردم استان نداریم و تولیدات پالایشگاه ادامه دارد.

وی افزود: به محض وقوع زلزله ، تمام تیم های امدادی و عملیاتی شرکت پالایش نفت کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند و همه سیستم‌ها و تاسیسات پالایشگاه را چک کردند.


۱۰:۲۰ تخریب واحدهای تازه‌ساز

شهاب نادری نماینده مردم اورامانات مجلس شورای اسلامی هم در گفتگوی رادیویی اظهار داشت: خسارات برآورده شده بر طبق گزارش ارائه شده از سوی فرمانداران تاکنون خسارات کلی بوده است.

وی افزود: علی رغم اینکه چندین بار به مسئولین اعلام می‌کنیم که فکری به حال راه ها و جاده های منطقه اورامانات داشته باشند اما تاکنون اقدامی نشده و جاده ها آسیب فراوانی دیده اند.

نادری تصریح کرد: واحدهایی که جدیدا ساخته شده اند خسارت جدی دیده اند علی رغم اینکه کارشناسان گفتند خسارتی نداشته اما تکذیب می کنیم، در حال حاضر مردم جرئت نمی کنند در این واحدها اقامت داشته باشند.


۱۰:۰۰ اطلاعیه آبفای استان کرمانشاه بعد از وقوع زمین لرزه در خصوص کدورت آب در برخی شهرستان ها

در این اطلاعیه آمده است: ️در پی وقوع زلزله ۵.۹  ریشتری امروز کدورت آب در شهرستانهای ثلاث باباجانی، جوانرود، سرپل ذهاب و کرندغرب بالا رفته است.

 کمیته ستاد بحران جهت بررسی و پیگیری جهت حل مشکل در محل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه تشکیل شده است.


۰۹:۲۳ ۴۳ پس‌لرزه تازه‌آباد را لرزاند /۳ تن جان باختند

پس از زمین لرزه تازه‌آباد که ساعت ۲:۴۳ دقیقه بامداد امروز یکشنبه رخ داد، تا کنون ۴۳ پس لرزه به ثبت رسیده است. ۲۲ پس لرزه بالای ۳ ریشتر بوده است که بزرگترین آن ۴.۱ ریشتر ساعت ۳:۵۵ دقیقه و در عمق ۱۲ کیلومتری زمین روی داده است.

پس لرزه های زلزله کرمانشاه

در پی زمین لرزه تازه آباد ۳ نفر کشته و ۲۴۳ نفر مجروح شدند.

محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در مورد آخرین آمار جان‌باختگان زلزله بامداد امروز گفت: تعداد جانباختگان به سه تن افزایش یافت.


۰۸:۳۱ افزایش تعداد مصدومان زلزله به ۲۴۱ نفر /اعزام ۲۴ تیم ارزیاب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از افزایش تعداد مصدومان زلزله بامداد امروز تازه‌آباد به ۲۴۱ نفر خبر داد.

رضا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز به دستور استاندار ساعت چهار صبح جلسه مدیریت بحران استان تشکیل شد.

وی افزود: راه روستایی جوانرود به ثلاث باباجانی که مسدود شده بود سریعا توسط عوامل راهداری و پلیس بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان داشت: همچنین برق تعدادی از روستاها قطع بود که هم اکنون وصل شد و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

محمودیان افزود: ۲۴۱ مصدوم به بیمارستان مراجعه کردند که اکثرا سرپایی مداوا و از بیمارستان مرخص شدند و در حال حاضر ۶ نفر تحت نظر و ۲ نفر فوت شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و آب، برق و گاز وصل است، افزود: استان های معین کردستان، ایلام، همدان و لرستان اعلام آمادگی کردند اما از آنجا که مشکل خاصی نیست و اوضاع تحت کنترل است از هیچ استانی کمک درخواست نکردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه همچنین از اعزام  تیم ارزیاب به این مناطق خبر داد.


۰۷:۵۲ مراجعه ۲۳۲ مصدوم به مراکز درمانی /تعداد فوتی‌ها به ۲ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مراجعه ۲۳۲ مصدوم به مراکز درمانی و افزایش تعداد کشته‌ها به ۲ نفر در پی زلزله بامداد امروز خبر داد.

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آخرین آمار مراجعه کنندگان به بیمارستانها در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد امروز گفت: بر اثر زلزله شب گذشته تا کنون ۲۳۲ نفر مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی افزود: در پی این زلزله یک مرد ۷۰ ساله بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد همچنین یک مادر باردار در شهرستان اسلام آبادغرب دچار کاهش سطح هوشیاری شد و متاسفانه در بیمارستان اسلام آباد غرب جان خود را از دست داد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از زلزله در مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۶ آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند و خدمات لازم را ارائه می کنند.

محمدی اظهار داشت: تمام نیروها و مراکز آماده هستند و هیچگونه کمبودی نداریم.


۰۵:۱۱ گردنه «سیاه‌طاهر» به دلیل ریزش کوه یکطرفه شد

 رییس پلیس‌راه استان کرمانشاه از یک‌طرفه شدن گردنه «سیاه‌طاهر» به دلیل ریزش کوه در پی وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری بامداد امروز خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گردنه «سیاه‌طاهر» در مسیر ثلاث باباجانی به سمت جوانرود به دلیل ریزش کوه به صورت یک طرفه مسدود شده است.

رییس پلیس‌راه استان کرمانشاه افزود: پرسنل راهداری با کمک تیم هلال احمر در حال بازگشایی مسیر هستند.


۰۴:۵۴ آماده‌باش مراکز درمانی در منطقه و مرکز استان کرمانشاه

ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه بامداد امروز یکشنبه و ساعتی بعد از وقوع زلزله تازه‌آباد به ریاست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور مدیران ستادی برگزار شد.

در این جلسه عنوان شد که مراکز درمانی در منطقه و مرکز استان در حالت آماده باش هستند؛ ۹۰ نفر تاکنون بر اساس گزارش‌های اعلامی مصدوم شده‌اند که اغلب به شکل سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند. یک نفر از مصدومین شهرستان جوانرود به مرکز استان اعزام شده است.

۱۵ نفر در بخش کوزران مصدوم و تحت درمان قرار گرفته اند و متاسفانه یک نفر از هم استانی ها در روستای چم زرشک ثلاث باباجانی جان خود را از دست داد.

در گردنه سیاتایر ثلاث باباجانی ریزش داشته ایم. اما تمامی محورهای مواصلاتی مناطق زلزله زده وصل هستند و هیچ جاده ای بسته نیست.

برق سرپل ذهاب کاملا وصل است و برق اکثر مناطق زلزله‌زده ثلاث باباجانی نیز وصل شده است.

همچنین به دستور استاندار کرمانشاه، به محض اتمام نشست ستاد مدیریت بحران، سالاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و تعدادی از مدیران ستادی استانداری و مدیران کل مربوطه برای بررسی، رصد و مدیریت اوضاع به مناطق زلزله‌زده راهی شدند.


۰۴:۴۲ زلزله «تازه آباد» در کوهدشت هم احساس شد/ آماده‌باش تیم‌های امدادی لرستان

 سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان از آماده‌باش تیم‌های امداد و نجات لرستان خبر داد و گفت: این تیم‌ها در صورت نیاز به کرمانشاه اعزام می‌شوند.

غلامرضا آقامیرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در «تازه آباد» کرمانشاه اظهار داشت: بنا به دستور استاندار لرستان، همه تیم های امداد و نجات لرستان آماده باش هستند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان یادآور شد: در صورت نیاز، لرستان به عنوان استان معین کرمانشاه فعالیت های لازم را در حوزه امدادرسانی انجام خواهد داد.


۰۴:۳۱ تایید یک کشته در زلزله بامداد امروز / ۶۵ مصدوم تاکنون

عادل شفیعی  معاون جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر که از دقایق اولیه وقوع زلزله در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان کرمانشاه مستقر شده است از فوت یک شهروند در روستای چم‌زرشک از توابع شهرستان ثلاث‌باباجانی در پی وقوع زلزله بامداد امروز خبر داد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کرمانشاه همچنین در مورد آمار زخمی‌ها نیز گفت: تعداد رسمی اعلام شده مصدومان زلزله ۶۵ نفر است اما احتمالا بیشتر از این میزان است.

گفتنی است، تعدادی از شهروندان ثلاث‌باباجانی نیز در تماس با خبرنگار مهر از قطع برق برخی از مناطق این شهرستان خبر می‌دهند.


۰۳:۴۶ اعزام ۸ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده/۲۸ نفر تاکنون مصدوم شده‌اند

صادق خدادادی فرماندار ثلاث باباجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زلزله بسیار وحشتناکی بود و هم اکنون در مرکز درمانی تازه‌آباد مستقر شده ایم و تا این لحظه تعدادی مصدوم مراجعه کرده که بصورت سرپایی مداوا شده‌اند.

وی افزود: برق شهر تازه‌آباد وصل وصل است و اخباری که در مورد وقوع آتش‌سوزی مطرح می‌شود صحت ندارد.

همچنین بازوند استاندار کرمانشاه ساعت سه بامداد در ارتباط تلفنی با رادیو پیام اعلام کرد که تمام اعضای ستاد بحران در آماده باش کامل بوده و نیروها و امکانات موجود در منطقه پای کار هستندو به منطقه نیرو اعزام شده است.

عزیزی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز از اعزام ۸ تیم ارزیاب این جمعیت برای برآورد خسارت و کمک به این مناطق خبر داد.

محمودیان مدیرکل ستاد بحران استان در گفتگو با شبکه زاگرس اعلام کرد که تیم ارزیاب و امداد و نجات به منطقه اعزام شده اند و تاکنون ۲۸ نفر مصدوم داشته ایم.


۰۳:۲۴ ایلام به حالت آماده باش درآمد/خسارتی گزارش نشده است

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: تاکنون هیچ گونه خسارت و تلفاتی از زلزله در این استان گزارش نشده است.

احمد کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به اکیپ های ارزیاب ماموریت بررسی را داده ایم.


۰۳:۱۲ ایلام لرزید/بیرون آمدن مردم از خانه ها

زلزله کرمانشاه، مناطق مختلف استان ایلام را نیز لرزاند.


۰۳:۰۶ زلزله ۵.۹ ریشتری تازه‌آباد را لرزاند


کد خبر 4384606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha