۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵

عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد؛

راهکار جلوگیری از رانت دارویی/ پرداخت مابه التفاوت ارز ثانویه

راهکار جلوگیری از رانت دارویی/ پرداخت مابه التفاوت ارز ثانویه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: برای جلوگیری از ظهور رانت و گرفتاری های حاشیه ای آن، بهتر است تمام منابع دارویی و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی از بازار ثانویه ارزی تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد حسین قربانی، در افتتاحیه همایش ملی روز داروسازی ایران با تبریک به داروسازان کشور، اظهار داشت: روز داروساز جای تبریک به همه فعالان این حوزه دارد. اما این تبریک گفتن ها کفایت نمی کند و باید برای رفع مشکلات حوزه داروسازی، چاره اندیشی کرد.

وی افزود: صنعت داروسازی با سایر صنایع متمایز است، داروخانه هم با سایر مراکز متفاوت است. باید از این صنعت و از داروخانه ها حمایت ویژه ای داشته باشیم. زیرا، نظام سلامت به داروخانه های فعال و با نشاط نیاز دارد، داروخانه هایی که اقتصاد آنها ایمن باشد.

قربانی ادامه داد: پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها و تامین ۴۲۰۰ میلیارد تومان برای دارو و توزیع آن، از دغدغه های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است. 

وی در همین زمینه افزود: قرار شد این منابع را در یک حساب واحد قرار دهند ولی این حساب ها پراکنده شد و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفت که منجر به انحراف برنامه شد، خوشبختانه وزیر بهداشت قول داد ترتیب اثر بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: برای جلوگیری از ظهور رانت و گرفتاری های حاشیه ای آن، بهتر است تمام منابع دارویی و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی از بازار ثانویه ارزی تامین شود و دولت از محل درآمدهای آن، مابه التفاوت ارزی را به بیمه ها بدهد.

قربانی ضمن ابراز امیدواری برای عملیاتی شدن این موضوع در چند ماه آینده، گفت: در شرایط امروز، وارد کننده مواد اولیه یا سرمایه گذار در بخش تولید دارو، گرفتار سیکل معیوب در بانک مرکزی و سایر دستگاه ها شده است. لذا، پیشنهاد ما این است که این بروکراسی باید در اختیار یک سازمان واحد قرار گیرد و شاید بهترین گزینه، سازمان غذا و دارو باشد.

همایش روز ملی داروسازی ایران، با محوریت جایگاه داروسازان در توسعه صنایع آرایشی و بهداشتی از امروز به مدت سه روز در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرده است.

کد خبر 4388515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha