۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰

بعد از ۴ روز فعالیت؛

بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان به کار خود پایان داد

بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان به کار خود پایان داد

گرگان- بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در گرگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین اختتامیه بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران، ظهر پنج شنبه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

کامران رهنما، دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاه پزشکی ایران در این مراسم اظهار کرد: این همایش ملی که از پنجم شهریور در تالار خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی گرگان آغاز شده تا امروز (هشتم شهریور) ادامه یافت.

وی گفت: پس از بررسی آثار، ۱۵۰ مقاله به صورت شفاهی و ۷۲۰ مقاله به منظور ارائه در قالب پوستر در همایش پذیرفته و برخی از آن ها در این چند روز ارائه شد.

رهنما تصریح کرد: این همایش بهانه ای برای گردهمایی سرمایه های علمی و ملی کشور و تبادل اطلاعات بین آن ها بود.

وی بیان کرد: نشست‌های علمی، سخنرانی کلیدی، بحث و تبادل نظر در قالب میزگرد و کارگاه های مختلف و بازدید از باغات و مزارع انجام شد.

تذکر مطالب مسئولان را هوشیار می کند

در ادامه، رئیس کنگره گیاه شناسی ایران برگزاری این همایش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استقبال خوبی از کنگره صورت گرفت و در برخی از سمپوزیوم ها استقبال به قدری بود که صندلی خالی یافت نمی شد.

بهمن پارسی گفت: تذکر و یادآوری این مسائل، انعکاس این مطالب در جامعه و دوباره بازگو کردن آن برای اشخاصی که قانونگذار و سیاست مدار هستند باعث می شود تا آن ها هوشیار شده و نتیجه حاصل شود.

وی افزود: تعداد دانشجویان رشته گیاه پزشکی زیاد است و باید وزارت علوم در این زمینه اقدامی انجام دهد.

پارسی گفت: دفتر کنگره در تهران فعال خواهد بود و شرکت کنندگان در کنگره اگر سوال و مشکلی دارند می توانند از آن جا به کار خود رسیدگی کنند.

لازم به ذکر است که این کنگره هر دو سال یک بار برگزار می شود.

از محورهای این دوره کنگره می توان به مشکلات گیاه پزشکی، دانه های روغنی، کنترل بیولوژیک آفات، بیمارگرهای گیاهی و علف‌های هرز و مدیریت مصرف آفت کش ها در اکوسیستم های کشاورزی اشاره کرد.

کد خبر 4389483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha