۴ بهمن ۱۳۸۵، ۱۱:۴۴

تصویب طرح رفع موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی در کمیسیون صنایع ؛ گزارش مهر از جزئیات این طرح

تصویب طرح رفع موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی در کمیسیون صنایع ؛ گزارش مهر از جزئیات این طرح

طرح رفع برخی از موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی پس از گذشت یکسال روز سه شنبه در کمیسیون صنایع و معادن به تصویب رسید. این کمیسیون اجرای آزمایشی این طرح را به مدت پنج سال پیشنهاد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار"مهر" با اشاره به تصویب طرح رفع برخی از موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی در کمیسیون صنایع و معادن در عصر روز سه شنبه، گفت : این طرح در13 ماده به تصویب اعضای کمیسیون صنایع و معادن رسید.

محمدرضا سجادیان با بیان اینکه براساس اصل 85 قانون اساسی مجلس تصویب این طرح را به کمیسیون صنایع و معادن تفویض کرد، افزود : طرح هایی که شامل اصل 85 می شوند برای یک دوره آزمایشی خاص هستند.

به گفته وی، کمیسیون صنایع ومعادن اجرای آزمایشی این طرح را به مدت پنج سال پیشنهاد کرد که تایید زمان آن پس از تصویب در صحن علنی مجلس به شورای نگهبان خواهد رفت که در پایان برای اجرایی شدن به دولت ابلاغ می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهارامیدواری کرد که طی سال آینده آئین نامه ها و دستورالعمل های طرح رفع برخی از موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی اجرایی شود.

وی حمایت از صادرات صنعتی را یکی از مواد این طرح برشمرد که براساس آن دولت موظف شده جوایزصادراتی صادرکنندگانی که درامر صادرات تلاش می کنند را در موعد مقرر پرداخت کند.

سجادیان کاهش عوارض دریافتی از تولیدکنندگان موضوع قانون تجمیع عوارض از 3 به 2 درصد را از دیگرمواد این طرح برشمرد و گفت : این اقدام کمکی بزرگ به بخش تولید کشورخواهد بود.

وی کاهش حق بیمه کارفرما به 13 درصد طی برنامه چهارم توسعه اقتصادی کشور را از جمله مواد این طرح دانست و افزود: این کاهش کمکی به بخش تولید کشوراست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اصلاحات در قانون و مقررات استاندارد در این طرح اشاره و تصریح کرد: مقرر شد تا از ابتدای سال 86 نظارت براجرای استاندارد کالاها و خدمات ( به غیر از دارو) برعهده موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشورقرار گیرد تا از موازی کاری جلوگیری شود.

به گفته وی، براساس این طرح شورای اقتصاد موظف است تا نرخ برق واحدهای صنعتی را کاهش دهد به گونه ای که به هنگام فصول و ساعات کم باراز متوسط نرخ برق خانگی تجاوز نکند.

سجادیان تصریح کرد: همچنین براساس این طرح دولت مکلف است تامین گاز واحدهای صنعتی را در اولویت قراردهد و راهکارهایی اتخاذ نماید تا نرخ آن همانند برق کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: براساس این طرح دولت مکلف است تا اصلاح قانون کاراز سوی وزارت کارو اموراجتماعی براساس برنامه چهارم توسعه صورت گیرد وقانون جدید هرچه زودتر به به مجلس تقدیم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: براساس این طرح مقرر شد تا برای تسهیل درپرداخت های صنعتی از حساب ذخیره ارزی راهکارهایی اتخاذ شود تا درصورتی که طرح هایی که مجموع ارزش وثایق و آورده سرمایه گذاری بیش از 50 درصد کل سرمایه گذاری باشد بانک  با وثیقه گرفتن کل طرح تسهیلات لازم را پرداخت کند.

کد خبر 439247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha