۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۶

تمامی فرایند صدور پروانه و پایان کار الکترونیکی می‌شود

تمامی فرایند صدور پروانه و پایان کار الکترونیکی می‌شود

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران از الکترونیکی شدن تمام فرایندهای صدور پروانه و پایان کار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عباسی ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه تجربه نشان می دهد بخش قابل توجهی از شهروندان از فرایند دریافت پروانه و صدور پایان کار رضایت ندارند، گفت: به طور معمول برای دریافت پروانه، پرونده باید مراحل مختلف از جمله استعلام فضای سبز، تایید نقشه آتش نشانی، مجوز شورای تایید نما و ... را پشت سر بگذارد که تمامی این موارد فرایند را طولانی می کند.

وی ادامه داد: یکی از چالش های این روند آن است زمانی که پرونده وارد یکی از این مراحل می شود، دیگر هیچ اقدامی نمی تواند روی آن صورت بگیرد، به عبارت دیگر کل فرایند قفل و منوط به دریافت مجوز از یک بخش می شود.

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران با یادآوری این نکته که تحت این شرایط متوسط دریافت پروانه ساخت ۴۵ روز در پایتخت است، گفت: با توجه به تاکید شهردار محترم تهران مبنی بر کاهش زمان صدور پروانه، یکی از اقداماتی که می توان انجام داد تعیین تکلیف بخشی از فرایندها همچون استعلام فضای سبز است.

عباسی در توضیح این موضوع اظهار کرد: گاه برای استعلام درباره تک درخت پرونده ماه ها مسکوت می ماند، این در حالی است که سازمان بوستان ها می تواند سالانه درختان را ممیزی و وضعیت آن ها را تعیین تکلیف کند تا زمان ارجاع پرونده در کم ترین زمان جواب استعلام داده شود. البته در این مورد، شهرداری و شورای شهر وارد عمل شده اند و قرار است برای فرایند استعلام از فضای سبز مدت زمانی لحاظ شود.  

وی با تاکید بر اینکه به دنبال درست کردن گلوگاه برای مردم نیستیم، بلکه می خواهیم شهرهوشمند ایجاد کنیم، گفت: برای دریافت پروانه ساخت یکی از رویه های معمول این است که درخواست دهنده برای احراز مالکیت حضور داشته باشد و پس از تایید هویت، فرایند صدور پروانه آغاز شود. به تازگی با سازمان ثبت احوال هماهنگ شدیم تا بلافاصله بعد از درخواست مالک، اداره ثبت نظر خود را اعلام کند و در صورت تایید، درخواست پروانه داده شود.

عباسی ادامه داد: تلاش ما این است مالک تنها در این مورد به شکل حضوری درخواست دهد و در مابقی مراحل روند را به شکل مجازی پیگیری کند. برای تحقق این هدف، با سازمان فاوا وارد مذاکره شده ایم، اما پیش از آن فرایندهای قانونی باید اصلاح شود و در برخی از موارد اگر امکان تحول ساختاری وجود ندارد حداقل، بازه زمانی مشخص برای پاسخگویی به استعلام تعریف شود.

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه کاهش فرایند صدور پروانه و پایان کار در نهایت رضایت شهروندان را به دنبال دارد، گفت: با انجام این تغییرات بخشی از مشکل شهرداری تهران برای کسب درآمدهای پایدار حل می شود و شهروندان نیز بسیار کم تر از گذشته درگیر فرایند بوروکراتیک می شوند.

کد خبر 4397581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha