۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۷

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

کارت زرد یونسکو به باغ غیرکویری ایران

کارت زرد یونسکو به باغ غیرکویری ایران

بابلسر - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه باغ تاریخی و طبیعی عباس آباد به عنوان باغ غیرکویری ایران در فهرست آثار جهانی ثبت شده است، گفت: این باغ با کارت زرد یونسکو روبرو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه پیش ازظهر یکشنبه در اولین رویداد استارت آپ گردشگری استان با تاکید برحمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری اظهار داشت: باغ تاریخی عباس آباد با کارت زرد یونسکو مواجه شده است و باید بخش های مختلف برای رفع مشکلات آن حمایت کنند.

وی با اظهار اینکه مدیریت یکپارچه در حوزه گردشگری را نیازمند حمایت بخش های مختلف دانست، گفت: مدیریت آب در باغ عباس آباد با آب منطقه ای و عرصه در اختیار منابع طبیعی است و باید تعامل مطلوبی داشته باشند.

فرزانه با عنوان اینکه دماوند بام ایران است گفت: وقتی در این منطقه با زباله روبرو مواجه می شویم، گردشگری زیر سئوال می رود. گردشگری می تواند هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود و باید مدیریت یکپارچه و قانونمند را مصوب کنیم زیرا میراث فرهنگی سازمان حرفه ای نیست و به سمت حرفه ای شدن پیش می رود.

وی با اشاره به گردشگری دریایی در استان و استقبال سرمایه گذاران اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی بدون استعلام از دستگاه های دیگر نمی تواند در این بخش کار کند و ما به مدیریت یکپارچه و قانونمند نیاز داریم.

فرزانه با اشاره به مناطق نمونه گردشگری در استان گفت: ۷۴ هکتار از عرصه های چشمه سورت فنس کشی شده است و عرصه آن در اختیار منابع طبیعی است.

فرزانه درباره شرح خدمات گردشگری در چشمه سورت گرفت: مدیریت یکپارچه باید قانونمند شود و به حمایت دستگاه های دیگر نیاز داریم.

وی با اشاره به ۸۱ طرح ارسالی به رویداد استارت آپ گردشگری تصریح کرد: این رویداد یک کار نو و جدید در حوزه گردشگری است و نیاز به حمایت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با عنوان اینکه مازندران استانی برخوردار است و دارای سواحل و طبیعت زیبا است گفت: بافت های تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمندی در استان وجود دارد و برای توسعه گردشگری نیازمند حمایت دستگاه های مختلف هستیم.

وی افزود: مدیریت یکپارچه در حوزه گردشگری نیازمند حمایت است و نباید در حد شعار خلاصه شود.

کد خبر 4398268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha