۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵

مدیرکل امور کودکان بهزیستی خبر داد؛

بازگشت ١٧۵ هزار کودک به مدرسه

بازگشت ١٧۵ هزار کودک به مدرسه

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، گفت: ١٧۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور طی سال گذشته تحت پوشش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نفریه در مراسم آغاز طرح لبخند مهر افزود:دفتر امور آسیب‌دیدگان بهزیستی فعالیت‌های مختلفی در حوزه کودکان کار انجام می‌دهد که یکی از این فعالیت‌ها راه‌اندازی مراکز روزانه برای این کودکان بوده این درحالی است که قبلا مراکز کودکان کار و خیابان فقط به شکل شبانه روزی بودند.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن ١٧۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: بیشتر کودکان بازمانده از تحصیل دارای خانواده هستند، به همین دلیل مراکز روزانه را گسترش دادیم و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مرکز در مناطق شهری مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه این کودکان در مراکز روزانه خدمات متعددی نظیر امکانات تفریحی و یک وعده غذای گرم دریافت می کنند اظهار کرد: این کودکان همچنین خدمات روانشناسی، پزشکی و سوادآموزی را در این مراکز دریافت می‌کند. 

نفریه از اجرای طرحی با مشارکت وزارت رفاه برای کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: در این برنامه کودکان از سوی کلینیک های مددکاری شناسایی و به مدارس برمی گردند.

کد خبر 4399393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha