۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳

با تاکید یک مقام مسئول؛

درصد جانبازی مدیران قبل از ابلاغ قانون ملاک است

درصد جانبازی مدیران قبل از ابلاغ قانون ملاک است

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد ملاک تعیین میزان جانبازی روسای فدراسیون‌ها تا قبل از ابلاغ این قانون به دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، قانون اصلاحی منع به کارگیری بازنشسته ها که بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان هم تائید شد، برای برخی افراد استثناهایی را قائل شده است. از جمله اینکه فرزندان شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان بالای ۳ سال اسارت از شمول این قانون مستثنی هستند. 

بر همین اساس برخی از روسای فدراسیون های ورزشی که جزو جانبازان به حساب می آیند، به دنبال رایزنی برای افزایش میزان جانبازی خود هستند تا به این واسطه از تمکین این قانون رها شوند. 

البته قانون اصلاحی منع به کارگیری بازنشسته ها با وجود تائیدِ شورای نگهبان، زمانی قابلیت اجرایی پیدا می کند که به صورت رسمی توسط دولت به دستگاههای اجرایی ابلاغ شود. به گفته یک مقام مسئول در مجلس شورای اسلامی، شرایط افراد قبل از ابلاغ قانون تعیین کننده وضعیت آنها برای برخوردار شدن یا نشدن از قانون موردنظر است. 

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدام برخی مدیران ورزش برای افزایش میزان درصد جانبازی خود به رادیو تهران گفت: این موضوع را رصد کرده و در جریان آن هستیم. آنچه اهمیت دارد و این مدیران هم باید آن را در نظر داشته باشند، این است که شرایط مدیران پیش از ابلاغ قانون ملاک است. اگر بعد از ابلاغ قانون وضعیت افراد محتمل برای بازنشستگی به واسطه پیگیری های انجام شده تغییر کند، مورد قبول قرار نخواهد گرفت. 

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی فعلا در تعطیلات به سر می برد، خاطرنشان کرد: هفته آینده دوباره نمایندگان مجلس آغاز به کار می کنند. قطعا موضوع منع به کارگیری بازنشسته ها یکی از مهمترین مواردی است که هفته آینده مطرح می شود تا هرچه زودتر روند ابلاغ رسمی آن طی شود. 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه فدراسیون ها و باشگاه هایی که به هر نحوی از بودجه دولتی استفاده می کنند، جزو نهادهایی هستند که قانون منع به کارگیری بازنشسته ها در مورد آنها اعمال خواهد شد، تصریح کرد: نهادهای مختلف حتی اگر به صورت اندک از بودجه دولتی بهره مند شوند باید از این قانون تبعیت کنند. شهرداری هم یک نهاد عمومی غیردولتی است اما ازآنجا که از بودجه دولتی برخوردار است شامل این قانون می شود. فدراسیون ها هم مستثنی از این قضیه نیستند. 

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال از جمله روسایی هستند که عنوان شده به دنبال تجدید نظر در میزان جانبازی شان هستند تا با افزایش آن بتوانند این دو جایگاه  را حفظ کنند. 

هرچند احمد ضیایی در گفتگو با مهر تاکید کرد به دنبال جانبازی اش نخواهد رفت.

کد خبر 4403361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha