۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳

عضو مجلس خبرگان رهبری:

معرفی الگوهای اسلامی جامعه را بیمه خواهد کرد

معرفی الگوهای اسلامی جامعه را بیمه خواهد کرد

مشهد- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: معرفی الگوهای اسلامی جامعه را در مقابل هجمه های فرهنگی بیمه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله سید احمد خاتمی در ویژه برنامه شب هفتم محرم حرم مطهر رضوی اظهار کرد:اکنون که دشمن به دنبال ترویج فرهنگ غربی در خانواده ایرانی بوده و برای اینکه جامعه خویش را بیمه کنیم باید الگوهای اسلامی را بشناسیم و در مورد آن‌ها مطالعه داشته باشیم.

وی افزود:در خانواده عاشورایی،دین فرهنگ جامع زندگی به‎شمار می‎رود و معنویت موج می‎زند، در چنین خانواده‎ای فرزند صالح تربیت می‎شود و نماز و قرائت قرآن نهادینه شده است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در ماجرای کربلا نقش زنان نباید مورد غفلت قرار بگیرد. در حادثه کربلا اقشار و طبقات مختلف از زن و مرد، سیاه و سفید، عرب و غیرعرب با حضور و جان‎فشانی و تداوم بخشیدن به نهضت ایفای نقش کردند.

وی گفت: این تقدیر الهی بوده است که همه مسلمین هر یک براساس وظیفه و در مدار خودشان مسئولیت و رسالت‎شان را به نمایش بگذارند، چرا که اساسا دستور اسلام است که افراد جایگاه خودشان را بشناسند و به وظایف و تکالیفی که در حیطه مسئولیت‎شان است عمل کنند.

خاتمی تاکید کرد: در واقعه کربلا دو چهره نقش بسیار بارزی داشتند و حسین بن علی(ع) با نثار خونشان و دیگری زینب کبری(س) با ابلاغ پیامشان که هریک بدون دیگری معنایی پیدا نمی‎کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: شما حضور حضرت زینب(س) را از هنگام حرکت اباعبدالله(ع) به سوی کربلا می‎بینید اما نقشش را از عصر عاشورا شاهد هستید. از عصر عاشورا این بانوی بزرگوار رئیس قافله است، خطابه می‎خواند، حماسه می‎آفریند، دشمن را رسوا می‎سازد چرا که تربیت یافته مکتب محمدی در دامان مادر گرامیش فاطمه زهرا(س) است.

وی بیان کرد:حضرت زینب(س) کلام امام علی(ع) را بر زبان داشت، آن چنان که وقتی خطابه می‎خواند گویی سخن حضرت علی(ع) است که بر زبان او جاری است. بیش از هفت خانواده در واقعه کربلا به همراه امام حسین(ع) بودند ویکی از وظایف مومنان مطالعه احوال این خانواده‎هاست، زیرا سیره رفتاری ایشان می‎تواند الگوی خوبی برای زندگی همه باشد.

کد خبر 4405387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha