۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶

عضو هیات رئیسه مجلس به مهر خبر داد؛

طرح «مبارزه با مفاسد اقتصادی» به کمیسیون قضایی مجلس بازگشت

طرح «مبارزه با مفاسد اقتصادی» به کمیسیون قضایی مجلس بازگشت

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شد تا این کمیسیون، گزارش جدیدی را در این خصوص به صحن مجلس ارائه کند.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سرنوشت طرح «مبارزه با مفاسد اقتصادی» که چندی پیش به بهانه بار مالی از دستور کار مجلس خارج شده بود، اظهار داشت: این طرح اخیرا در هیات رئیسه مجلس مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی این طرح و با نظر اعضای هیات رئیسه، این طرح مجددا به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع و مقرر شد کمیسیون گزارش جدیدی در این خصوص به صحن مجلس ارائه کند تا مجددا در نوبت دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

به گزارش مهر، طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی شامل طرح های تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات، طرح مبارزه با جرایم اقتصادی، طرح الزام قوه قضاییه به اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی در مورد رسیدگی به اموال مسئولان و طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان است.

۱۴ شهریور ماه بررسی طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستور کار مجلس قرار گرفت و با اخطار مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب تهران مبنی بر وجود بار مالی مواجه شد؛ مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس نیز - با وجود آن که اخطار بار مالی در بررسی کلیات پذیرفته نیست - اخطار را وارد دانست و به رای گذاشت و نمایندگان نیز اخطار را وارد دانسته و به خروج آن از دستور کار، رای موافق دادند!

کد خبر 4428515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      1 0
      از کمیسیون قضایی مجلس تقاضا داریم که هرچه زودتر این گزارش جدید را آماده کند و به صحن علنی مجلس ببرد.الان که تمامی مسولان خواستار برخورد با مفاسد اقتصادی هستند نباید تعللی صورت پذیرد.با تشکر