۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷

مدیرعامل شرکت ملی نفت :

قرارداد با کنسرسیوم پِرگَس نهایی شد/سه قرارداد IPCدردست بررسی است

قرارداد با کنسرسیوم پِرگَس نهایی شد/سه قرارداد IPCدردست بررسی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: قرارداد توسعه میدان کرنج با کنسرسیوم انگلیسی پرگس نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاردر در کنگره راهبردی نفت و نیرو طی سخنرانی با موضوع «فضای کسب و کار شرکت ملی نفت ایران از استراتژی تا عملکرد» با اعلام اینکه قرارداد توسعه ای برای میدان کرنج با کنسرسیوم انگلیسی پرگس نهایی شده است، افزود: توسعه سه میدان دیگر را در دست بررسی داریم؛ به این منظور با سه شرکت خارجی  در حال مذاکره هستیم و طی دو هفته آینده در مورد آنها که قرار است در قالب  قراردادهای IPC امضا شوند، اطلاع رسانی می کنیم.

وی افزود: کاهش سهم حاکمیت و حرکت آن به بخش کارفرمایی و همچنین تغییر ساختار کارفرمایی و توسعه و افزایش هر چه بیشتر برون سپاری و خصوصی سازی در صنعت نفت از جمله رویکردهای محوری شرکت ملی نفت ایران است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از عقد یک قرارداد و برگزاری ۸ مناقصه در اجرای طرح های نگهداشت و افزایش توان تولید میادین نفتی خبر داد و گفت: اسناد سایر طرح های توسعه ای و افزایش توان تولید نیز در حال نهایی شدن است.

عرضه اوراق منفعت بزودی در بورس

وی همچنین درباره منبع تامین مالی طرح ها توضیح داد: برای تامین مالی این پروژه ها، منابع طراحی و نهایی شده است و با همکاری بورس، مدل اوراق منفعت را طراحی کردیم که طی دو تا سه هفته آینده در بازار بورس عرضه می شود.

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم که خدشه ای به توسعه صنعت نفت وارد شود و امیدواریم جامعه علمی و دانشگاهی ، ما را در این مسیر همراهی کنند.

کد خبر 4431592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha