۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان:

۲۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب در کردستان وجود دارد

۲۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب در کردستان وجود دارد

سنندج - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار انشعاب غیر مجاز آب در سطح استان کردستان وجود دارد.

محمدحسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان وجود دارد، اظهارداشت: شهروندان نسبت به تبدیل انشعاب های غیرمجاز به دائم اقدام و از استفاده غیرقانونی از آب شرب خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار انشعاب غیرمجاز در کردستان ساماندهی و به انشعاب دائم تبدیل شد، بر اساس ماده چهار قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب و برق، امکان واگذاری انشعاب به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، اما کسانی که از اجرای قانون سرپیچی کرده و بر استفاده از این انشعاب ‌ها اصرار داشته باشند بر اساس ماده دو همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می ‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته هیچگونه زیرساختی در مناطق منفصل شهری وجود نداشت، این شرکت، هزینه ‌های هنگفتی در راستای اجرای خطوط و شبکه ‌های خطوط انتقال آب و فاضلاب انجام داده است.

محمدی یادآور شد: یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت شهرنشین این استان در حال حاضر از خدمات شرکت آبفا در حوزه تامین آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌ مند هستند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: تعداد مشترکان شرکت آبفای شهری کردستان بیش از ۳۵۷ هزار فقره است که حدود ۳۲۶ هزار فقره آن مربوط به مشترکان خانگی است.

کد خبر 4438736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha