۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۹:۱۲

توسط نشر افق؛

«دفتر خاطرات» چاپ هشتمی شد

«دفتر خاطرات» چاپ هشتمی شد

کتاب «دفتر خاطرات» اثر مشترک آتوسا صالحی و مژگان کلهر توسط نشر افق به چاپ هشتم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر خاطرات» اثر آتوسا صالحی و مژگان کلهر به تازگی توسط نشر افق به چاپ هشتم رسیده است.

این کتاب تلفیقی از متن‌هایی است که این دو نویسنده برای بچه‌ها نوشته‌اند و همچنین جاهای خالی که بچه‌ها باید با توجه به نوشته‌های این دو، پرشان کنند. به قولی، دفتر خاطرات، فقط دفتر خاطرات نیست؛ دفتری است که در آن هم می‌توان نوشت، هم می‌توان خواند و هم می‌توان طراحی و نقاشی کرد.

به تعبیر نویسندگان این کتاب، خواندنی‌هایش کوتاه و جذاب است و بسته به سلیقه خواننده، ممکن است کوتاه و خنده‌دار باشد یا نباشد.

صالحی و کلهر در این کتاب، به خوانندگان خود پیشنهاد می‌کنند از کنار اتفاق‌های معمولی بی‌تفاوت نگذرند تا بهتر مشاهده کنند، پرسش‌ها را پاسخ بدهند و آسان‌تر بنویسند.

هرکدام از عناوین و موضوعاتی که در کتاب‌ به آن‌ها پرداخته شده، شامل یک متن کوتاه و سپس جاهایی برای نوشتن و نقاشی کشیدن بچه‌ها هستند. به این ترتیب به عنوان مثال، در بخشی از کتاب با این عنوان روبرو هستیم: «اگر می‌خواهی درباره خانواده‌ات بنویسی... صفحه 23 را پر کن.»

عناوین کتاب پیش رو به ترتیب عبارت‌اند از:

اگر امروز اولین روزی است که می‌خواهی در این دفتر بنویسی، اگر تازگی‌ها خودت را وزن کرده‌ای، اگر آینه‌ای نزدیک توست، اگر می‌خواهی درباره خانه‌ات بنویسی، اگر می‌خواهی درباره همسایه‌هایت بنویسی، اگر می‌خواهی نقاشی بکشی، اگر بهار است، اگر امروز به یک جشن دعوت شده‌ای، اگر می‌خواهی دعا کنی، اگر شادی، اگر مهمان داری، اگر در تعطیلات هستی، اگر حوصله‌ات سر رفته است، اگر امروز زیاد حرف زده‌ای، اگر تابستان است، اگر به مسافرت رفته‌ای، اگر تازگی‌ها به دیدن یک مسابقه ورزشی رفته‌ای، اگر می‌خواهی نامه بنویسی، اگر می‌خواهی از رویاها یا خواب‌هایت بنویسی، اگر تازگی‌ها یک کتاب خوانده‌ای، اگر تازگی‌ها به باغ وحش رفته‌ای، اگر به کسی حسادت می‌کنی، اگر می‌خواهی با کسی مصاحبه کنی، اگر تعارف می‌کنی، اگر این روزها بیشتر تلویزیون نگاه می‌کنی، اگر پاییز است، اگر می‌خواهی از اتفاق‌های مدرسه بنویسی، اگر امروز روز معلم است، اگر تازگی‌ها کشفی کرده‌ای، اگر آشتی یا قهر کرده‌ای، اگر به آینده‌ات فکر می‌کنی، اگر می‌خواهی لطیفه‌های مورد علاقه‌ات را بنویسی، اگر غمگینی، اگر خبر تازه‌ای داری، اگر به سینما رفته‌ای، اگر با کسی دعوا کرده‌ای، اگر می‌خواهی آلبومی از عکس‌های مورد علاقه‌ات درست کنی، اگر لجبازی می‌کنی، اگر امروز بهترین روز هفته است، اگر به چیزهای عجیب و غریب فکر می‌کنی، اگر می‌خواهی به یک دروغ اعتراف کنی، اگر می‌خواهی از دوست‌هایت بنویسی، اگر زمستان است، اگر ترسیده‌ای، اگر بیماری، اگر می‌خواهی آلبومی از تمبرهای مورد علاقه‌ات درست کنی، اگر اشتباهی کرده‌ای، اگر امروز روز تولد توست، اگر می‌خواهی به کسی تلفن بزنی، اگر عصبانی هستی، اگر مادربزرگ برایت قصه گفته است، اگر به موسیقی گوش می‌کنی، اگر با یک آدم خرافاتی برخورد کرده‌ای، اگر همه صفحه‌ها را تا به اینجا پر کرده‌ای.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

آدم پرحرف گفت: «اگر شیر بودم، به جنگل‌های دور ترسناکی می‌رفتم که هیچ شکارچی شجاعی جرئت نکند پایش را آنجا بگذارد. اگر سگ بودم به جای آنکه توی خیابان‌ها دنبال یک تکه استخوان بگردم، می‌رفتم به روستا که هم هوای بهتری دارد و هم می‌شود پاسبان گله شد. اگر کبوتر بودم، می‌رفتم در یک دشت سرسبز،‌ کنار گل و بلبل و نغمه رود خوش می‌گذرانم. اگر زنبور بودم، خانه‌ام را روی کوهی می‌ساختم که پر از گل‌های وحشی باشد و هیچ‌وقت گول کندوهای چوبی را نمی‌خورم و شهد تلخ‌ترین گل‌ها را با شیرین‌ترین شربت آدم‌ها عوض نمی‌کردم.»

آدم کم‌حرف گفت:‌ «پس حالا که آدمی، چرا همین‌طور یک‌جا نشسته‌ای و کاری نمی‌کنی؟»

چاپ هشتم این کتاب با 216 صفحه، شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 50 هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4449983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha