۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۹:۱۴

استاندار خوزستان:

طرح های افزایش مطالعه را باید به سمت مناطق کم برخوردار سوق دهیم

طرح های افزایش مطالعه را باید به سمت مناطق کم برخوردار سوق دهیم

اهواز - استاندار خوزستان گفت: باید طرح های افزایش مطالعه در این استان را به سمت حاشیه و کم برخوردار سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه گذشته در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان با اشاره به مطالعه به عنوان موتور محرکت پیشرفت در جامعه اظهار کرد: مطالعه جامعه را به سمت تعالی و رشد سوق می دهد؛ لازمه ایمن شدن برای حفظ استقلال طلبی و ایستادن در مقابل استکبار این است که توسعه از درون تعریف شود.

وی افزود: محور توسعه نیازمند نگاه به درون است و ارتقای همه جانبه و توسعه متوازن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیز با نگاه به درون محقق شدنی خواهد بود.

شریعتی تأکید کرد: باید شرایط را برای خواندن و مطالعه تقویت و در عین حال بُعد فرهنگی و زیرساختی آن را تأمین و با توجه ویژه تقویت کنیم. اینکه نهاد کتابخانه ها در راستای احداث و توسعه کتابخانه ها در نقاط مختلف استان خصوصا حاشیه و کم برخوردار گام برمی دارد، کار ارزشمندی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه رفتار و کردارهای اجتماعی تابعی از خوانش و مطالعه مفید است، تصریح کرد: اگر در مناطق حاشیه و کم برخوردار مدعی آسیب پذیری هستیم باید شرایط مطالعه مفید و استفاده از شرایط مطالعه، آموزش و کتابخوانی برابر را برای آنها فراهم و رفتارهای اجتماعی نیز به تبع از آنها تأسی می گیرد.

شریعتی با تأکید بر لزوم فراهم کردن شرایط روز برای مطالعه بیان کرد: همیشه نیاز روز جوانان و آنچه امروز طالبش هستند، باید مدنظر باشد و کتابخانه به یک محیط پرجذبه تبدیل شود.

کد خبر 4450226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha