۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۹

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها:

حریق جنگل ها و مراتع کشور کاهش یافت/چالش کمبود نیرو

حریق جنگل ها و مراتع کشور کاهش یافت/چالش کمبود نیرو

گرگان- فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور گفت: تعداد و سطح حریق در جنگل ها و مراتع کشور در هفت ماه گذشته نسبت به سال قبل حدود ۳۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سبزعلی عصر دوشنبه در گردهمایی منطقه ای حریق استان های شمال کشور که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: حریق جنگل ها و مراتع کشور در هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش داشته و از هفت هزار و ۳۰۰ هکتار در سال گذشته به چهار هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده است.

وی افزود: در هفت ماهه نخست سال گذشته در هر فقره حریق به طور میانگین پنج هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کشور در آتش سوخت اما این میزان امسال به چهار هکتار رسیده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور ادامه داد: سال گذشته شاهد ۵۲۳ فقره حریق در جنگل ها بودیم که امسال با ۱۵ درصد کاهش به ۴۴۰ فقره رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته شاهد ۵۶۰ فقره آتش سوزی در مراتع بودیم و آن هم کاهش یافته و به ۴۸۰ فقره رسید.

سبزعلی تصریح کرد: سال گذشته دو هزار هکتار از عرصه های جنگلی کشور در آتش سوخت که امسال این رقم هم کاهش یافته و به یک هزار و ۳۰۰ هکتار رسید.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون با چالش کاهش نیرو مواجه هستیم و  تعداد نیروها پاسخگوی نیاز حفاظتی ما نیست و تلاش داریم با تدبیری که در دولت اندیشیده شده به کارآمدی برسیم.

کد خبر 4462618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha