۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵

در آیین اختتامیه؛

مرکز ملی استیژ ایران منتخبان جشنواره تئاتر کودک را معرفی کرد

مرکز ملی استیژ ایران منتخبان جشنواره تئاتر کودک را معرفی کرد

همدان - مرکز ملی استیژ ایران با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از بررسی آثار بخش­ های خردسال، کودک و نوجوان جشنواره کودک برترین ها را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیانیه و آراء هیئت داوران مرکز ملی استیژ ایران در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین­ المللی تئاتر کودک و نوجوان قرائت و برگزیدگان معرفی شدند.

در این بیانیه آمده است: مقوله تئاتر، هنری است ذاتاً کنکاشگر، چالش برانگیز و آموزشی که همواره تلاش می­کند به گونه­ های مختلف راهنمای بشر بوده و در ساختن انسان برای داشتن زندگی و جامعه­ ای بهتر، همراه با دوستی، یگانگی و تعمیم مهربانی و دوری از خشونت، او را راهنما باشد.

این بیانیه می افزاید: امروز با پدیدار شدن شیوه­ های مختلف تربیتی و آموزشی برای کودک و نوجوان که در واقع آینده سازان جامعه بشری خواهند بود تمهیدات متنوع و شیوه­ های نوین و خلاقانه­ ای در زمینه تئاتر خردسالان، کودکان و نوجوانان به وجود آمده که زیربنای آن آموزش غیرمستقیم به مخاطبان و آماده سازی آنها در کشف استعدادها، مسئولیت پذیری، اندیشه جمعی، مهربانی، صلح و دوستی است.

بر همین اساس مرکز ملی استیژ ایران با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پس از بررسی آثار بخش­ های خردسال، کودک و نوجوان این جشنواره نتایج را اعلام کرد.

هیئت داوری استیژ ایران با اهداف جهانی استیژ و توجه به گروه ­های مختلف سنی و تخصصی بودن این حوزه آثار ارائه شده را در سه بخش مسابقه تئاتر خردسال، تئاتر کودک و تئاتر نوجوان به تفکیک مورد قضاوت قرار داده است.

بر همین اساس در گروه خردسال و از بین ۷ اثر ارائه شده در این گروه، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال به نمایش «گور خر سیاه» به کارگردانی شراره طیار؛ در گروه کودک از بین ۱۰ اثر ارائه شده در این گروه لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به نمایش «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی محمد عاقبتی و در گروه نوجوان از بین ۷ اثر ارائه شده در این گروه لوح تقدیر، تندیس استیژ ایران و مبلغ ۵۰ میلیون ریال به خاطر جسارت، نوآوری و خلاقیت در کارگردانی به نمایش «پدرآن» به کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر اهدا شد.

کد خبر 4467535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha