۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۴

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

تمام مشکلات را به گردن تحریم نیاندازیم/سوء‌مدیریت در کنترل بازار

تمام مشکلات را به گردن تحریم نیاندازیم/سوء‌مدیریت در کنترل بازار

اردبیل - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: پیاده کردن تمامی داشته‌ها بر روی برجام و سوء‌مدیریت عاملی اصلی آشفتگی اقتصادی بوده و نباید تمامی مشکلات را به گردن تحریم انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری ظهر شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در اردبیل تصریح کرد: عدم هدایت مناسب نقدینگی موجود به سمت تولید و اقتصاد، انباشت هزینه‌ها در بازار سکه و دلار را در پی داشت و چنین حجمی از گرایش مردم در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی و صنعتی تغییرات منفی ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس در کمیسیون‌های تخصصی و صحن علنی هشدارهای لازم را برای انجام تدابیر بیشتر مسئولان و پیاده نکردن تمامی داشته‌های موجود بر روی برجام ارائه کرده بود، افزود: سوء مدیریت اصلی‌ترین نقش را در آشفتگی بازار داشته و نباید تمامی مشکلات را بر گردن تحریم‌ها انداخت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  گرانی‌های اخیر و تشدید قاچاق کالا ریشه در عدم برنامه‌ریزی مناسب و افزایش نقدینگی داشته و در این مقطع نظام بانکی نیز به شکل مناسبی مدیریت نشد.

بدری ادامه داد: در شرایطی که نخبگان جوان در برخی از بخش‌های مورد نیاز جامعه فراموش شده و روز به روز فاصله محسوسی بین جوانان و عرصه‌های مدیریتی ایجاد می‌شد، خوشبختانه در ماه‌های اخیر زمینه‌های حضور مناسب این نخبگان در عرصه‌های فکری، علمی، اقتصادی و مدیریتی فراهم گردیده است.

وی افزود: جوانان پیش از این نیز ثابت کردند که با حضور در عرصه‌های حساس به مانند دوران دفاع مقدس می‌توانند سربلند بیرون آمده و نقش‌آفرینی موثری را از خود به نمایش بگذارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را فرصت ارزشمندی برای حضور هر چه مناسب جوانان در عرصه‌های حساس معرفی کرد و یادآور شد: نمایندگان مردم در تلاش هستند تا با نقدهای منصفانه خود وکیل مردم بوده ودر قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن به وظایف مهم خود جامه عمل بپوشانند.

بدری تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل لغو متعدد پروازهای انجام شده از طریق فرودگاه اردبیل، مشکل در محل قرارگیری باندهای پرواز بوده و با نوسازی باند جدید و مدرن‌سازی آن دید خلبان در مه و شرایط نامناسب هوایی افزایش پیدا خواهد کرد تا پروازهای انجام یافته در زمان مقرر انجام پذیرد.

به گفته وی سالن جدید ترانزیت فرودگاه اردبیل نیز به زودی افتتاح خواهد شد تا از لحاظ تامین زیرساخت‌های لازم مشکل چندانی نداشته باشیم.

کد خبر 4472754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha