۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

اعتبارات دانشگاه های خراسان شمالی کم است

اعتبارات دانشگاه های خراسان شمالی کم است

بجنورد- رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی گفت: اعتبارات دانشگاه های خراسان شمالی نسبت به سرانه کشور کم است.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بودجه های دانشگاه ها ملی است، اظهار کرد: کمتر توسعه یافتگی خراسان شمالی سبب شده تا اعتبارات کمتری به دانشگاه های این استان اختصاص یابد.

قربانی افزود: تلاش داریم در تنظیم بودجه سال ۹۸، برای پیشرفت و ارتقاء سطح دانشگاه های خراسان شمالی اعتبارات بیشتری به این مراکز اختصاص دهیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه مدیران خراسان شمالی پروژه های ملی و ضروری استان را احصاء و به وزارتخانه ها منتقل کنند، بیان کرد: ارائه دلایل لازم برای تخصیص اعتبارات بیشتر ضروری است، بنابراین مدیران هرچه سریع تر پروژه های اولویت دار را به وزارتخانه ها منتقل و ما نیز پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی همچنین به نقش پروژه های ملی در توسعه یافتگی استان اشاره کرد و گفت: تخصیص اعتبارات علاوه بر تلاش مسئولان در روند تسریع اجرای پروژه ها به ویژه طرح های ملی تاثیرگذار است، بنابراین پیگیرهای لازم را برای تخصیص بیشتر بودجه سال آینده خواهیم داشت.

قربانی اجرای پروژه راه آهن اسفراین- شیروان، راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد، ساخت راه میامی- جاجرم و گرمه، احداث بیمارستان و افزایش سرانه دانشگاه ها را از مهم ترین عوامل رشد توسعه یافتگی خراسان شمالی اعلام کرد.

کد خبر 4473495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha