۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵

شرایط برای حضور معلولان در جامعه فراهم شود

شرایط برای حضور معلولان در جامعه فراهم شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از افزایش مستمری مددجویان خبر داد و گفت: باید شرایط حضور معلولان در جامعه فرآهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی‌نژاد در مراسم روز جهانی معلول که صبح امروز برگزار شد گفت: در تقویم مناسبت‌های مختلفی برای روز کودک، پزشک،‌ مهندس و... روزی نامگذاری شده است و این به معنی آن است که باید در تمام ایام سال به فکر این افراد باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم برای معلول کاری کنیم باید تمام سال به آن توجه کنیم گفت: باید توجه رسانه، مدیران و شهروندان را برای افزایش رفاه حال معلولان جلب کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت:‌ در روز معلول باید بتوانیم توانمندی های این افراد را نشان دهیم.

نحوی نژادگفت:‌ قانون حمایت از حقوق معلولان یکی از کامل‌ترین قانون‌هاست چرا که مطالبات و چالش‌های این افراد را نشان داده است و ما در جهت اجرای کامل آن گام بر می داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید جامعه پذیرای معلول باشدتاکید کرد: اکنون یک معلول نمی‌تواند از بی‌آرتی استفاده کند و نشان می‌دهد جامعه بیمار و ناتوان است و باید درست شود.

نحوی‌نژاد گفت: علی‌رغم تنگناهای دولت و تحریم‌های توانستیم قانون حمایت از حقوق معلولان را به تصویب برسانیم و  مستمری معلولان را افزایش دهیم این در حالی است که در گذشته مستمری فقط ۵۳ هزار تومان بود.

وی با تاکید بر اینکه دولت ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پوشش افراد جدید در کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده است،افزود: افزایش خدمات مستمری را داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه از اوایل انقلاب تا سال گذشته ۳۲۰ هزار مستمری‌بگیر داشتیم گفت : امسال ۵۰۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه شده است.

کد خبر 4474515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha