۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۶

امام جمعه یزد:

وزارت نیرو به بحث تعرض به خط انتقال آب یزد ورود کند

وزارت نیرو به بحث تعرض به خط انتقال آب یزد ورود کند

یزد ـ امام جمعه یزد خواستار ورود وزارت نیرو و مسئولان کشور به بحث مشکل آب و تعرض به خط انتقال آب یزد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در دیدار با مدیران آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به بحث بحران آب اظهار داشت: یزد از جمله استان‌های کم آب کشور است به نحوی که برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم، خطوط انتقال آب راه اندازی شده است.

وی عنوان کرد: اکنون شاهدیم که خط انتقالی که آب شرب مردم یزد را انتقال می‌دهد، بارها مورد تعرض قرار گرفته که در این زمینه شایسته است مسئولان از جمله مسئولان وزارت نیرو به مسئله ورود کنند.

ناصری با اشاره به تلاش‌های بسیار برای رفع مشکلات خط انتقال بعد از هر بار تعرض، افزود: این تعرض‌ها و آبی که در میان هدر می‌رود و هزینه‌ای که برای ترمیم و مرمت خط می‌شود، از بیت المال هزینه می شود بنابراین این اقدامات شایسته نیست.

امام جمعه یزد از تلاش‌های انجام شده توسط مسئولان استان یزد برای مرمت خط انتقال بیان کرد: این تلاش‌ها سبب شد تا در مشکلاتی که برای خط ایجاد می‌شد، مشکل آب شرب محسوس نباشد.

وی تصریح کرد: به مسئولانی که در سطح کشور متولی بحث آب و امنیت منطقه هستند توصیه می کنم که در این مسئله ورود جدی‌تری داشته باشند.

ناصری تاکید کرد: ضروری است که با ورود وزارت نیرو و استان‌های همجوار کاری انجام شود که دیگر شاهد تعرض به خط انتقال آب و تخریب تاسیسات و هدر رفت بیت المال نباشیم.

وی با اشاره به اینکه نباید در زمینه استحصال آب وقت را تلف کرد، تصریح کرد: نیاز است که مسئولان استان یزد با جدیت نسبت به حل مشکلات آب استان اقدامات لازم صورت گیرد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: مسئولان کشور نیز نباید در چنین شرایطی به کارهای متفرقه بپردازند و باید هر چه سریع‌تر و بدون اتلاف وقت، برای حل این مشکل اقدام جدی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما با مردم ورزنه و اصفهان مشکل نداریم زیرا آنها انسان‌های بسیار شریفی هستند اما آنها نیز مشکلاتی دارند که باید برطرف شود اما نیاز است که صبور باشند و از مسئولان استان خود درخواست اقداماتی برای رفع مشکلاتشان داشته باشند.

کد خبر 4475285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha