۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر:

دو میلیون نفر در فعالیتهای انسان دوستانه هلال احمر مشارکت دارند

دو میلیون نفر در فعالیتهای انسان دوستانه هلال احمر مشارکت دارند

قزوین- معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: دو میلیون نفر در قالب، داوطلب، امدادگر و سازمان جوانان آماده خدمت صادقانه به انسانهای حادثه دیده و نیازمند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، گردهمایی بزرگ داوطلبان بشردوست استان قزوین به مناسبت روز داوطلب عصر پنجشنبه در سالن تربیت معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد.

امیرالدین روح نواز دراین همایش گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان قدیمی ترین تشکل مردمی با بیش از ۹۶ سال قدمت توانسته خدمات خود را در ایران و اقصی نقاط جهان ارائه کند و در ردیف نهادهای تاثیرگذار معرفی شود.

وی بیان کرد: جوانان هلال احمر توانسته اند ضمن کمک رسانی به مردم ایران در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی هم خدمات خود را بگسترانند و روحیه انسانی خود را نشان دهند و در مسابقات جهانی مربوط به هلال احمر نیز بخوبی بدرخشند.

روح نواز تصریح کرد: امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین به عنوان پیشرو در کمک رسانی در حوادث بسیار موفق عمل کردند و توانستند در سیستان و بلوچستان و مناطق زلزله زده خدمات خوبی در راه اندازی کمپین نذر آب، تامین تانکر آبرسانی، نیازهای اساسی انجام دهند.

وی گفت: در سازمان ملل در حوزه عمرانی بخش داوطلبانه شکل گرفته که این تشکیلات پس از زلزله سال ۴۱ بویین زهرا به گروه اعزامی از سامان ملل از سوی ایران پیشنهاد داده شد تا بخش داوطلبان شکل بگیرد که انجام شد. روح نواز بیان کرد: امروز داوطلبان ما از اقصی نقاط کشور در این جمعیت عضویت دارند و در ماموربتهای بین المللی هم ایفای نقش می کنند.

معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهارداشت: شاید تا چند سال گذشته کسی باور نمی کرد بیشترین تصمیمات توسط خود داوطلبان دراین جمعیت گرفته می شود که عاشقانه در خدمت انسانهای نیازمند هستند و اگر امروز موفقیتی در این جمعیت حاصل شده نتیجه کار شما جوانان و داوطلبان است.

روح نواز یادآورشد:جمعیت هلال احمر ایران به عنوان سازمانی پیشرو در مجامع بین المللی درحوزه ارائه خدمات داوطلبانه بویژه جمع آوری کمک های خیرخواهانه در جوامع مدرن مطرح شده و شاخص است.

وی بیان کرد: حتی پوشیدن لباس هلال احمر یک افتخار است و هرجا که شما در این کسوت حاضر می شوید برای مردم و حادثه دیدگان آرام بخش هستید.

در این مراسم از تعدادی از داوطلبان و خیرین برتر جمعیت هلال احمر استان قزوین تجلیل شد.

کد خبر 4478015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha