۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه:

رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری مطلوب نیست

رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری مطلوب نیست

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه وضعیت موجود حقوق شهروندی در نظام اداری با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: آموزش مردم با هدف آشنایی با حقوق شهروندی خود، گریزناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، منصور خاکسار در در پنجمین جلسه صیانت «ستاد صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی سازمان برنامه و بودجه کشور»، اظهار داشت: وضعیت موجود حقوق شهروندی در نظام اداری و اجرایی کشور با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد. 

مشاور امور فرهنگی و ایثارگران رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برای کاهش فاصله وضعیت موجود با وضعیت مطلوب در نخستین گام، ترسیم دقیق وضعیت مطلوب ضروری است، به‌گونه‌ای که بتوانیم شاخص‌های عینی و قابل سنجش را واضح و روشن تبیین کنیم.

خاکسار تصریح کرد: آموزش مردم با هدف آشنایی با حقوق شهروندی خود، گریزناپذیر و مهم است و در مرحله بعد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور هم باید در اولویت متولیان امور و بخش های ذی ربط باشد.

وی با استناد به آیاتی از سوره مبارک عصر گفت: یکی از مفاهیم و معانی قابل استفاده در این سوره شریف، مدیریت زمان است و همین امر می تواند مبنای برنامه‌ریزی و مدیریت زمان در زندگی شغلی و اجتماعی ما قرار بگیرد.

خاکسار همچنین بر ارتقای آگاهی‌های عمومی و شغلی مردم در زمینه بهبود جایگاه و وضعیت حقوق شهروندی و نیز مطالبه مردم از مسوولان تأکید کرد.

وی افزود: با توجه به حمایت و همراهی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده در زمینه حقوق شهروندی و اجرای منشور آن، می‌توان به موفقیت و فرجام اقدام‌های صورت پذیرفته در این مورد امیدوار بود.

گفتنی است؛ در این جلسه، برنامه اجرایی ارایه شده از سوی دبیرخانه ستاد و راهکارهای اجرای ان مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.

کد خبر 4481076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha