۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۱

دبیر جشنواره هفته پژوهش استان قزوین:

۱۶۲ طرح و ایده تحقیقاتی در جشنواره پژوهش امسال شرکت کردند

۱۶۲ طرح و ایده تحقیقاتی در جشنواره پژوهش امسال شرکت کردند

قزوین- دبیر جشنواره هفته پژوهش استان قزوین گفت: ۱۴۵ طرح و ۱۷ ایده برتر تحقیقیاتی و پژوهشی برای عرضه در جشنواره هفته پژوهش در قزوین به دبیرخانه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف گرجی روز دوشنبه در نشست دبیران ستاد هفته پژوهش استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: دانشگاهها مرکز تولید علم هستند و مراکز پژوهشی باید به تحقیقات توجه کنند و تولید فناوری داشته باشند.

وی اظهارداشت: اگر هر دستگاهی وظیفه اصلی و ماموریت خود را درست انجام دهد می توانیم به نتایج خوبی برسیم و از موازی کاری هم جلوگیری کنیم.

رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین تلاش می کنیم با کار عملیاتی بتوانیم ایده های تحقیقاتی و پژوهشی را به محصول تبدیل کنیم و با تجاری سازی آنها در مسیر رونق اقتصادی گام برداریم.

گرجی یادآورشد: با شرایط ایجاد شده در امور تحقیقاتی و پژوهشی در استان و شکل گیری دو مجموعه بزرگ علمی می توان گفت قزوین هاب فناوری کشور خواهد شد و امروز قادریم ۷۰ درصد از قطارهای مترو و ترن شبکه راه آهن را در استان تولید کنیم و هاب توربو شارژر در تاکستان ایجاد شده و ۴ هزار قطعه «های تک توربو شارژر» در قزوین تولید می شود.

وی بیان کرد: با راه اندازی دهکده علمی در قزوین در سال قبل ۱۵ هزار دانش آموز از دستاوردهای علمی و پژوهشی بازدید کردند و امسال ۳۰ هزار دانش آموز را برای بازدید هماهنگ خواهیم کرد.

۱۶۲ طرح و ایده برتر در هفته پژوهش

گرجی در ادامه اظهارداشت: شاخص های ارزیابی در ۱۱ حوزه مورد بررسی قرار گرفته و پس از فراخوان تعداد ۱۴۵ طرح و ۱۷ ایده ارائه شد و در مجموع ۱۶۲ طرح منتخب برای شرکت در هفته پژوهش برگزیده شد.

دبیرجشنواره هفته پژوهش استان قزوین گفت:در نوآوری امتیاز بالایی می دهیم و باید ابداع و نوآوری در پژوهش مطرح شود و طرح های نوپا و جدید باشد، مشکل و نیاز جامعه را برطرف کند و در این راستا برای نوآوری در پژوهش ها ۱۳۵ امتیاز پیش بینی شده است.

وی گفت: در انتخاب طرح های پژوهش شاخص های مهمی در نظر گرفته می شود که میزان فروش، بازگشت سرمایه، درصد مشارکت صاحب طرح، برطرف کردن مشکلات زیست محیطی، بهینه سازی انرژی، استانداردسازی محصول، داشتن عنوانهای افتخارآمیز و ساختار حقوقی افراد ارائه کننده طرح و استانداردسازی محصول در تحقیقات و پژوهش های ارائه شده در نظر گرفته می شود.

گرجی اضافه کرد: ۵ طرح برتر در استان انتخاب شده و در هفته پژوهش معرفی خواهد شد.

وی اظهارداشت: دستکش هوشمند توانبخشی قابل تنظیم اثر هادی ترکاشوند، طراحی و ساخت دستگاه پاراکودیم توسط خسرو عنبرین، میل گرد خم کن پرتابل ارائه شده توسط ابراهیم چگینی، سامانه تعاملی تولید محتوا در آبیاری تحت فشار، توسط افشین یوسف گمرک چی، طرح کومانیک محمدرضا حسن زاد از جمله طرح های فناورانه است که مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

گرجی بیان کرد: ۲۳ طرح فنآورانه در استان ارائه شد که به مرحله تجاری سازی رسیده و در سه جلسه کارشناسی با بررسی معیارهای ارائه شده از سوی وزارت علوم برگزیده شده است.

کد خبر 4481596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha