۲۷ بهمن ۱۳۸۵، ۱۳:۱۱

شهردار تهران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران :

جمهوری اسلامی یک نظام تثبیت شده در دنیاست / ساختن شهر با هویت اسلامی و ایرانی سرلوحه کار شهرداری تهران است

جمهوری اسلامی یک نظام تثبیت شده در دنیاست / ساختن شهر با هویت اسلامی و ایرانی سرلوحه کار شهرداری تهران است

امروز هیچ کس تردیدی ندارد که نظام جمهوری اسلامی یک نظام تثبیت شده و پذیرفته شده در دنیاست و سال های سال است که این واقعیت در درون دشمنان داخلی و خارجی تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران تقارن ماه محرم و دهه فجر را یادآور خاطرات روزهای آغازین انقلاب اسلامی دانست و گفت: همچنان که این انقلاب نشأت گرفته از فرهنگ عاشوراست، تردید نکنیم که باید بر بستر همین حرکت و همین نگاه ادامه یابد.

وی تاکید کرد: انقلاب ما هر روز که به تفکرات عاشورایی خود نزدیک تر باشد مطمئن باشید عزت و عظمت و تداوم و گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد.

قالیباف با اشاره به اینکه کشور در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته، گفت: بررسی فراز و نشیب های انقلاب نشان می دهد ملت ما تهدیدها و تحریم ها را از سوی دشمنان انقلاب بارها تجربه کرده و دوران سخت دفاع مقدس  را با سربلندی  گذرانده است.

وی ادامه داد: این برای ملت ما بدیهی است که بدخواهان این کشور همیشه به دنبال توطئه و ایجاد مزاحمت و ترفندهای متعددی برای برخورد با نظام جمهوری اسلامی است و به دنبال آن است که خواسته های خود را به این ملت تحمیل کند.

شهردار تهران تصریح کرد: ملت ایران با لطف الهی با صبر و در میدان بودن، در همه این مقاطع در مقابل همه تهدیدها و تحریم ها و توطئه ها پیروز شد و دشمنان انقلاب و نظام، کاری از پیش نبردند.

قالیباف ادامه داد: امروز هیچ کس تردیدی ندارد که نظام جمهوری اسلامی یک نظام تثبیت شده و پذیرفته شده در دنیاست و سالهای سال است که این واقعیت در درون دشمنان داخلی و خارجی تثبیت شده است.

وی افزود: انشاءالله نظام ما در شرایط حساس و سخت پیش رو با پایداری مردم و تدبیر مسئولین مثل گذشته از توطئه ها و فشارها خواهد گذشت و در مسیری قرار گرفته ایم که همه دنیا می دانند ما همه ضوابط و قوانین و اصولی  که می بایست رعایت می کردیم، رعایت کردیم و مطمئن هستیم که دشمنان انقلاب در پی زیاده خواهی و باج خواهی هستند.

شهردار تهران با اشاره به بهانه جویی دشمنان انقلاب و زیاده خواهی و باج خواهی آنان در شرایطی که ایران همه ضوابط و قوانین را رعایت کرده است، گفت: آنها از هسته ای شدن ما هراس ندارند بلکه از علمی شدن کشور و توسعه پیشرفت در ابعاد مختلف کشور هراس دارند.

قالیباف به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی باید تلاش کنیم ملت مثل همیشه در صحنه باشد و مسئولان و دولتمردان ما با وحدت و انسجام و تدبیر و عقلانیت و صبر بتوانند از همه ظرفیت های کشور و نظام جمهوری اسلامی در این مقطع حساس استفاده کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی دوران تثبیت را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: امروز نظام در دوره کمال یابی و کارآمدی است و همه حرکت های ما در بخش های مختلف با ایران بدنبال کارآمدی نظام باشد.

قالیباف گفت: اساسا انقلاب ما بر این ایده شکل گرفت که این اسلام در اداره زندگی اجتماعی مردم در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می تواند بدرستی جامعه را اداره کند و این توان وجود دارد که با مبانی دنیا در همه زمانها و مکان ها بتوانیم به همه خواسته های مشروع مردم به بهترین شکل پاسخ دهیم.

وی وظیفه همه مدیران کشور را در برهه کنونی اثبات و عینیت بخشیدن به کارآمدی دین در اداره جامعه دانست.

امروز در مسیری قرار گرفته ایم که همه دنیا می دانند ما همه ضوابط و قوانین و اصولی که می بایست رعایت می کردیم، رعایت کردیم و مطمئن هستیم که دشمنان انقلاب در پی زیاده خواهی و باج خواهی هستند

شهردار تهران سپس به ارائه گزارشی از فعالیت  شهرداری تهران در دوران مدیریتش پرداخت و اصلاحات در امور اداری، مالی و قوانین شهرداری تهران را به عنوان اولویت کاری اش در این سازمان برشمرد.

قالیباف گفت: از آغاز دوران مسئولیتم حوزه مربوط به منابع انسانی و نیروی انسانی که مهمترین رکن هر سازمان است بطور جدی مورد توجه قرار گرفت و تلاش کردیم هم ارتباط با مردم و هم ارتباط با نخبگان را بطور همزمان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه همه مسئولان تلاش در راستای چشم انداز 20 ساله کشور را وظیفه خود می دانند، افزود: امروز شهرها و مخصوصا کلانشهرها باید در این مسیر برنامه های خود را تنظیم کنند.

وی در این راستا به تهیه طرح جامع شهر تهران و به تبع آن طرح تفصیلی شهر تهران اشاره و اعلام کرد: در کمتر از 2 ماه آینده طرح تفصیلی شهر تهران نهایی شده و به شورای عالی مسکن و شهرسازی ارائه خواهد شد.

شهردار تهران تاکید مقام معظم رهبری بر ساختن شهر با هویت اسلامی و ایرانی را سرلوحه کار شهرداری تهران خواند و گفت: ما همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا این تدبیر مقام معظم رهبری را با رویکرد محله محوری تحقق بخشیم که هم با فرهنگ اسلامی و هم با فرهنگ ایرانی منطبق است.

به گفته قالیباف، محله محوری به عنوان دستور کار شهرداری تهران بر اساس تفکر مسجدی و با استفاده از جایگاه این نهاد اسلامی در حال اجراست.

وی مبارزه با فقر و فساد را اساس اصلاحات واقعی در کشور خواند که بطور جدی در اصلاح سیستم اداری و مالی و قوانین شهرداری تهران به عنوان اولویت مجموعه شهرداری تهران قرار گرفته است.

قالیباف همچنین رفع تبعیض بین امکانات شمال و جنوب تهران را از دیگر اقدامات شهرداری تهران در دوران مسئولیتش برشمرد و گفت: در طول این مدت به خاطر ندارم که طرحی در دستور کار قرار گرفته باشد که از جنوب شهر آغاز نشده باشد.

شهردار تهران در ادامه افزود: همه حرکت های فرهنگی و ساخت وسازها در تهران در طول دوره مسئولیتش از جنوب شهر آغاز شده است.

قالیباف همچنین خواستار ارتقای توانمندی و جایگاه مساجد برای هماهنگی بیشتر در حل مشکلات شهری و مردم شد.

شهردار تهران با بیان اینکه فقرزدایی به عنوان اولین دغدغه دولت خدمتگزار مورد توجه شهرداری تهران نیز قرار گرفته است، اظهار داشت: ما هم در این راستا تلاش می کنیم اما تا وقتی که به نقطه مطلوب برسیم لازم است بطور مقطعی نیز به فکر قشر آسیب پذیر جامعه شهری تهران باشیم.

قالیباف گفت: از عید غدیر سال قبل تا امروز با جدیت به این موضوع پرداخته شده و به بخشی از قشر آسیب پذیر که باید بطور مستقیم مورد حمایت قرار می گرفتند، رسیدگی شد.

وی در این راستا به تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: شهرداری تلاش کرد تا قبل از اینکه دولت بتواند این قشر را تحت پوشش قرار دهد اجازه ندهد این قشر دچار آسیب و مشکلات شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در مجموعه شهرداری تهران سعی کردیم ارتباط با مردم را هم مستقیم و هم سیستماتیک مورد توجه قرار دهیم، یادآور شد: هر دوشنبه از صبح تا ظهر همه شهرداران مناطق بطور مستقیم آماده رسیدگی به مشکلات مردم هستند و بخشی از اختیارات شهردار تهران برای تسهیل کار مردم به شهرداران مناطق سپرده شده است.

قالیباف همچنین به سیستم 137 برای رسیدگی به مشکلات مردم و 1888 برای رسیدگی به شکایات مردم اشاره کرد که بطور مستقیم زیر نظر وی اداره می شود.

وی با اشاره به دو رویکرد خدمات رسانی و توانمند سازی شهرداری تهران گفت: ما بر این باوریم که اگر شهروندان ما آگاهی های لازم نسبت به حقوق خودشان را نداشته باشند شهر نمی تواند توسعه همه جانبه پیدا کند و زمانی کار پیش می رود که کار در همه حوزه ها با مشارکت مردم پیش رود.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش ما این بوده که همه به موضوعات علمی نگاه  و به مشکلات ریشه رسیدگی کنیم و دوباره کاری نکنیم.

وی افزود: ما سعی کردیم همان فرهنگی که از جبهه و فرهنگ بسیجی آموختیم در  عرصه شهرداری نیز با همان فرهنگ و در بستر علم پیش ببریم.

شهردار تهران تصریح کرد: اکنون مدیریت شهری بر مجموعه مسائل و مشکلات شهر تهران در حوزه های عمرانی و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی آشناست و برای آنها برنامه ریزی کرده است.

قالیباف در پایان خواستار مشارکت مردم برای حل مشکلات شهر تهران شد و تاکید کرد: ما خود را مکلف می دانیم که با وحدت و همدلی و تدبیر و عقلانیت و گذشت فعالیت جهادی بر مشکلات فائق آییم.

کد خبر 448783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha