۷ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹

آیت‎الله میرعمادی خواستار پاسخگویی مدیران شد

انتقاد از عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری بروجرد و چغندرکاران

انتقاد از عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری بروجرد و چغندرکاران

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با انتقاد از عدم پرداخت مطالبات کارگران شهرداری بروجرد و چغندرکاران گفت: مسئولان دست از قصور و کم کاری بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در حاشیه نماز جمعه این هفته در مصلای الغدیر خرم آباد با اشاره به مطالبات کارگران شهرداری بروجرد و عدم پرداخت حقوق و مزایای آن ها اظهار داشت: یکی از ظلم هایی که عقوبت فراوان دارد، ظلم به کسی است که یاور و پناهی ندارد.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) به مالک فرمود «انصاف را در حق مردم رعایت کن، اگر به بندگان خدا ستم کنی خداوند به جای بندگی با تو دشمنی می کند، خداوند در کمین ستمکاران است».

کارگران شهرداری یاور و پناهی جز خداوند ندارند

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز کسانی را در جامعه داریم که یاور و پناهی جز خداوند ندارند، مصادیق متعددی وجود دارد، افزود: از جمله این افراد کارگران شهرداری هستند که در این فصل زمستان و در سرمای صبح قبل از اذن صبح برمی خیزند تا خیابان و کوچه ها را تمیز کنند تا ما خواب از بیدار شویم و از خیابان های تمیز عبور کنیم.

چرا حقوق کارگران پرداخت نمی شود؟ چرا کارگران شهرداری بروجرد باید ۶ ماه حقوق نگرفته باشند؟

آیت الله میرعمادی ادامه داد: این در حالیست که کارگران الان ۶ یا ۹ ماه است که حقوق نگرفته اند، چرا حقوق این کارگران پرداخت نمی شود؟ چرا کارگران شهرداری بروجرد باید ۶ ماه حقوق نگرفته باشند؟

وی گفت: اینها دادشان را به چه کسی بگویند؟ اینها جز خداوند کسی را ندارند، مجبورند جمع شوند و درخواست حقوق معوقه بکنند در حالیکه به صراحت اعلام می کنند ما پیرو ولایت هستیم و اعتقاد به نظام داریم و اهل جمعه و جماعت و پایبند مسائل دینی هستیم، می گویند حرف ما این است که حقوق نداریم و حقوق ما را کسی نمی پردازد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: حتی برخی از این افراد از محل خانه شان تا کوچه و خیابانی که باید تمیز کنند پول کرایه ندارند و مجبورند نیم ساعت زودتر راه بیفتند و پیاده بروند.

چغندرکارانی که پول محصولشان را نگرفته اند باید چکار کنند و به چه کسی شکایت ببرند؟

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قشر دومی که یاور و پناهی در جامعه جز خداوند ندارد کشاورزان هستند، چند ماه زحمت می کشند و محصولی می کارند و منتظر هستند که نتیجه تلاش های خود را ببینند.

وی با اشاره به عدم پرداخت بهای محصول چغندرکاران، یادآور شد: چغندرکاران ۶ ماه زحمت کشیده و بعد از برداشت، محصول خود را تحویل کارخانه داده اند اما کارخانه تاکنون هیچ وجهی بابت چغندرقند پرداخت نکرده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه کشاورزانی که پول محصولشان را نگرفته اند باید چکار کنند و به چه کسی شکایت ببرند؟ افزود: مسئولان رسیدگی کنند و نگذارند این اعتراضات این چنینی ادامه پیدا کند.

مسئولان باید بدانند پای میزی که پشت آن نشسته اند خون شهدا ریخته شده است

وی تصریح کرد: مسئولان باید بدانند پای میزی که پشت آن نشسته اند خون شهدا ریخته شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با یادآوری اینکه پای این میز و مسئولیت ها اشک مظلوم و عرق کارگر ریخته شده است و نباید خدا و قیامت یادمان برود، گفت: بدانیم کسی که مزد کارگر را ندهد و حقوق کارگر را نپردازد خداوند بوی بهشت را بر او حرام می کند.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه خداوند از اعمال ظالمین غافل نیست، افزود: روز انتقام مظلوم از ظالم به مراتب سخت تر از روز ظلمِ ظالم بر مظلوم است. مسئولان دست از قصور و کم کاری بردارند و به فکر عمران و آبادانی و خدمت به مردم باشد.

کد خبر 4497579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha