۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱

آشنایی با «عابدان کهنز»/ جای ارتش اقتصادی خالی است

آشنایی با «عابدان کهنز»/ جای ارتش اقتصادی خالی است

خدایار بهرامی از مسجد حضرت امیرالمومنین کهنز در نشست مستند «عابدان کهنز» مطرح کرد که شهدای کهنز جوانی‌شان را برای دین و اسلام دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مستند «عابدان کهنز» شب گذشته ۱۴ دی ماه با حضور مجید رستگار کارگردان، امیر مهریزدان تهیه‌کننده، علی نصیرنژاد آهنگساز و حاج خدایار بهرامی از مسجد حضرت امیرالمومنین کهنز در حاشیه نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» برگزار شد.

خدایار بهرامی در ابتدای این نشست در سخنانی درباره کهنز شهرستان شهریار گفت: در این منطقه ۲۴۰ پاسدار، جوانی‌شان را برای پاسداری از ارزش‌های دینی و اسلام فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید مصطفی صدرزاده به عنوان یکی از شهدای مدافع حرم این منطقه همه زندگی و جوانی خود را وقف فرهنگ دفاع مقدس کرده بود، افزود: خانواده شهید صدرزاده همگی زندگی‌شان را در راه ارزش‌های دینی به طبق اخلاص گذاشته‌اند به همین دلیل طبیعی است که فرزندی مانند مصطفی صدرزاده را تقدیم اسلام کنند.

بهرامی عنوان کرد: امروز سپاه توانسته ۲ سرزمین بزرگ اسلامی را نجات دهد اما با این وجود هنوز جای ۲ ارتش دیگر مانند ارتش اقتصادی و فرهنگی خالی است. ارتش اقتصادی این سرزمین باید به جایی برسد که بتواند با قدرت‌های اقتصادی زمین مقابله کند، همچنین ارتش فرهنگی که به شدت ضرورت آن احساس می‌شود نیز باید بتواند در بخش فیلمسازی و تئاتر با قدرت‌های فیلمسازی دنیا مانند هالیوود مقابله کند و آنها را از اندیشه مردم زمین در بحث مسائل اجتماعی و اعتقادی پس بزند. امید دارم روزی به دست جوانان این سرزمین این موضوع محقق می شود.

وی بعد از این سخنان، انگشتری خود را که به یادگار از حاج قاسم سلیمانی گرفته بود به مجید رستگار کارگردان مستند اهدا کرد.

رستگار نیز در سخنانی در این نشست گفت: معتقدم با وجود این فیلم ۱۲۸ دقیقه‌ای نتوانسته‌ایم از زندگی مردم کهنز روایت کاملی داشته باشیم. زمان فیلم در ابتدا ۱۸۰ دقیقه بود اما به دلیل بلند بودن تکه‌هایی از فیلم را حذف کردیم، سعی داریم در آینده زمان فیلم را کوتاه کنیم تا قابلیت فیلم برای مخاطب بهتر و جذاب‌تر باشد.

وی افزود: این فیلم روایتگر زندگی افرادی است که به دلیل داشتن یک عبادتگاه، تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند و با کمک مردم، مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) را می‌سازند. اسم فیلم را به خاطر روایت زندگی افراد عابد و زاهد، «عابدان کهنز» گذاشتیم.

رستگار با تاکید بر اینکه برای ساخت مستند زندگی شهید مصطفی صدرزاده تحقیقات زیادی شده بود، گفت: بخشی از تحقیقاتی که توسط تیم تاریخ شفاهی دفتر مطالعات فرهنگی انقلاب اسلامی انجام شده بود در سه بخش ساخت مسجد، نحوه آمدن این افراد به مسجد و شهدای کهنز در این مستند ساخته شد.

مهریزدان تهیه‌کننده مستند «عابدان کهنز» نیز با اشاره به اینکه ردپای شهدای کهنز به خوبی در فیلم مشاهده می‌شود، گفت: بدون شک، رمز فهمیدن فیلم، درک همین موضوع است. فکر می‌کردیم که حجم و بلند بودن زمان فیلم، بیننده را خسته کند، اما فیلم را به افراد زیادی نشان دادیم و خوشبختانه، هیچ شخصی از دیدن آن احساس خستگی نکرد و رضایت خود را از تولید این فیلم اعلام کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ساخت مجموعه چند قسمتی این مستند تاکید کرد: به دلیل اینکه صدا و سیما، همیشه در زمان پخش چنین فیلم‌هایی به ما کم لطفی می‌کند، علاقمند به ساخت قسمت‌های دیگر نیستیم البته معتقدم این فیلم اگر چند قسمتی شود، جذابیت خود را از دست می‌دهد. در آینده این مستند، از طریق سایت «عمار یار» عرضه خواهد شد.

نصیرنژاد آهنگساز این مستند نیز در سخنانی کوتاه با بیان این‌که در این فیلم قدم به قدم ردپای شهدای کهنز شهرستان شهریار احساس می‌شود، اظهار کرد: در ابتدا برای ساخت آهنگ این فیلم تعلل می‌کردم اما بعد به خواست خدا توانستم موسیقی مناسب را برای این مستند بسازم.

مستند «عابدان کهنز» روایت شکوفایی و بالندگی شهدای مدافع حرم مصطفی صدرزاده، سجاد عفتی، محمد آژند و جانبازان مدافع حرم امیرحسین حاجی نصیری و رضا سلمانی در مسجد امیرالمومنین(ع) کهنز شهریار است.

کد خبر 4504172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha