۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی گلستان:

۱۴۰۰ هکتار از مراتع گلستان در سال جاری کپه کاری شد

۱۴۰۰ هکتار از مراتع گلستان در سال جاری کپه کاری شد

گرگان- رئیس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از کپه کاری هزار و ۴۰۰ هکتار از مراتع گلستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، تاج قلی فرهنگ دوست اظهار کرد: هزار و ۴۰۰ هکتار کپه کاری در مراتع گلستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی صورت گرفت.

وی افزود: ۱۰۰ هکتار در گنبدکاووس، ۲۵۰ هکتار در آزادشهر، ۳۰۰ هکتار در مراوه تپه و ۷۵۰ هکتار در کلاله با گونه های فستوکا، النگاتوم، یونجه یکساله و اسپرس در حال کپه کاری است.

فرهنگ دوست با بیان این که اعتبارات این پروژه بیش از ۳۵۰ میلیون تومان بوده است، تصریح کرد: پروژه های کپه کاری در سطح استان گلستان با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد تا نزدیک به دو هفته دیگر تمام می شود.

وی ادامه داد: احیاء و اصلاح مراتع تخریب شده، افزایش تولید علوفه، کاهش فرسایش خاک و افزایش پوشش و تنوع گیاهی از اهداف این پروژه در مراتع استان گلستان است.

فرهنگی دوست با تأکید بر انجام کاشت کپه کاری توسط جوامع محلی مراتع افزود: اشتغالزایی برای ساکنان حوزه آبخیز یکی دیگر از اهداف این پروژه ها است که توانسته جوامع محلی را به صورت فصلی درگیر کند.

رئیس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: فضاهای بدون پوشش یا کم پوشش مراتع با کاشت بذور نباتات مرتعی مرغوب در شیب های ۲۵ درصد کپه کاری می شود تا در آینده شاهد مراتع غنی در گلستان باشیم.

کد خبر 4507267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha