۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲

نهمین نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم در دهلی‌نو برگزار شد

 نهمین نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم در دهلی‌نو برگزار شد

نهمین نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم با موضوع «سرگذشت حضرت مریم (س) و حضرت زکریا در قرآن» در دهلی‌نو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  نهمین نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هندوستان و با حضور مسئولین و کارکنان نهادها و خانواده‌های ایشان در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور در سخنانی در این نشست، به بررسی موضوع «سرگذشت حضرت مریم (س) و حضرت زکریا در قرآن» پرداخت و گفت: بخش اعظم این سوره به داستان حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) اختصاص دارد و لذا نام آن را سوره مریم نهاده‌اند و  این سوره درس‌های بسیار آموزنده‌ای برای ما دارد.

نماینده ولی فقیه در هندوستان افزود: مانند دیگر بسیاری از بخش‌های قرآن، این سوره نیز با یادآوری عنایت و رحمت پروردگار درباره بنده‌اش زکریا آغاز می‌شود و این یادآوری‌ها بسیار پندآموز است.

وی ادامه داد: خصوصیت یحیی و عیسی این بود که هر در دوران طفولیت به معنویت رسیدند. مریم از خداوند خواست و حضرت عیسی به زبان آمد و اعلام و اقرار کرد که من بنده خدا هستم و خداوند مرا نبی قرار داده است و در باره یحیی آمده که ما برای یحیی در حالی که طفل بود، حاکمیت را اراده کردیم. او فرد پرهیزگاری است و کسی است که همواره به پدر و مادرش نیکی می‌کند.

کد خبر 4508212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha