۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۰

توسط انتشارات شمعدونی چاپ شد؛

مقایسه رفتار گربه‌ و انسان در یک کتاب جدید روانشناسی

مقایسه رفتار گربه‌ و انسان در یک کتاب جدید روانشناسی

کتاب «گربه راهنمای ما» نوشته استفان گارنیه با ترجمه مطهره حیدری توسط انتشارات شمعدونی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «گربه راهنمای ما» نوشته استفان گارنیه به‌تازگی با ترجمه مطهره حیدری توسط انتشارات شمعدونی منتشر و راهی بازار نشر شده است. چاپ ترجمه فارسی این کتاب با رعایت کپی‌رایت و یادداشت نویسنده برای مخاطبان فارسی‌زبان این اثر همراه بوده است.

این کتاب روانشناسی با مقایسه رفتار گربه با انسان در پی این است که چگونه می‌توان از شخصیت و رفتار گربه‌ها در زندگی شخصی بهره گرفت.

این کتاب با شرح زندگی روزمره یک گربه برای تغییر سبک زندگی و عادت‌های غلط انسانی، تلنگر می‌زند.

از نظر نویسنده این کتاب، فلسفه‌ای را که گربه‌ها در زندگی به کار می‌گیرند، می‌توان در چند کلمه خلاصه کرد: خوردن، بازی کردن، خوابیدن، به فکر آسایش خود بودن و انجام کارهایی که برایشان خوشایند است. این رفتار در مقایسه با سبک زندگی ما بسیار عالی است! اما فقط این نیست، همان‌طور که خواهید دید آن‌ها صاحب شیوه‌ای از زندگی هستند که به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بدون اضطراب زندگی کنند، چرا که گربه‌ها تنها یک اولویت دارند: آسایش و شادکامی‌ خود!

گارنیه می‌نویسد با مشاهده گربه‌ها و تقلید از شیوه‌ رفتاری‌شان می‌توانیم به چشم‌انداز و دید دیگری نسبت به دنیا دست بیابیم، با درکی متفاوت و رشدیافته‌تر از خودمان.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

واضح است که یک گربه خیلی بهتر از ما زندگی می‌کند! بنابراین چرا او را سرمشق زندگی‌مان قرار ندهیم؟ این همان چیزی است که من با رمزگشایی از رفتار گربه‌ام، نفس کشیدن‌هایش و همچنین روش زندگی‌اش دریافته‌ام.

در واقع، همه چیز همین‌جا بود. درست مقابل من، بدون اینکه در این سال‌ها متوجه آن شده باشم. ما می‌توانیم چه در زندگی شخصی و چه در زندگی کاری از یک گربه خیلی چیزها را بیاموزیم.

از شما دعوت می‌کنم کتاب حاضر را به‌دقت بخوانید، کمی از زندگی روزمره خود فاصله بگیرید و شادی و لبخند را دوباره پیدا کنید.

اما پرسش اینجاست؛ در چه مسائلی حق با اوست؟ در چه زمینه‌هایی باید از او الهام بگیریم؟

از امروز تصمیم بگیرید که از زاویه‌ای دیگر به زندگی نگاه کنید، یعنی مانند یک گربه بیندیشید و رفتار کنید.

گربه‌ها تمام مدت ما را مجذوب خود می‌کنند. ما آن‌ها را تماشا می‌کنیم و سعی داریم درکشان کنیم، در قدرت، رفتار، ویژگی‌ها، عادت‌ها و جزئیات اطوار آن‌ها جادویی وجود دارد که استعداد آن‌ها را در زندگی با آرامش و شاد بودن نشان می‌دهد.

این کتاب با شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است.

کد خبر 4508531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
      0 0
      تاریخ هنر کُردستان منتشر شد http://news-tkab.blogfa.com/post/11434