۲۲ دی ۱۳۹۷، ۹:۴۳

فرمانده انتظامی استان کردستان:

کردستان مامن امنی برای قاچاقچیان نیست/کشف ۵۹ دستگاه گوشی

کردستان مامن امنی برای قاچاقچیان نیست/کشف ۵۹ دستگاه گوشی

سنندج - فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: قاچاقچیان باید بدانند این استان مامن امنی برای آنان نیست و ماموران انتظامی استان در صورت مشاهده این پدیده با آن برخورد می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمونی فرماندهی انتظامی کردستان، سردار علی آزادی اظهارداشت: در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان بیجار حین کنترل خودروهای عبوری موفق به شناسایی خودور تیبا حامل گوشی تلفن همراه قاچاق شدند.

وی افزود : پس از هماهنگی با مراجع قضائی و در بازرسی از خودرو مورد نظر ۵۹ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند قاچاق که به صورت بسیار ماهرانه در قسمت های سپر عقب و داشبورد جلو خودرو جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: کارشناسان ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه هوشمند را بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند و در این عملیات دو متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند..

کشف بیش از ۹۶۱ هزار نخ سیگار قاچاق در سقز

آزادی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف بیش از ۹۶۱ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق طی یک عملیات در سقز خبرداد و یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی شهرستان سقز در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا موفق به شناسایی خودروی حامل سیگار قاچاق شدند.

وی بیان کرد: با اشراف اطلاعاتی ماموران، خودروی وانت نیسان حامل سیگار قاچاق در محور سقز به بوکان با هماهنگی مراجع قضائی توقیف و مورد بازرسی قرار گرفت که در بازرسی از خودرو، ۹۶۱ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به تشکیل پرونده قضائی در این رابطه، گفت: ارزش ریالی محموله سیگار خارجی قاچاق بیش از دو میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف البسه قاچاق در سروآباد

آزادی در ادامه سخنان خود از کشف بیش از ۱۸ هزار ثوب انواع البسه خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال طی یک عملیات در شهرستان سروآباد خبرداد و اظهارداشت: ماموران انتظامی شهرستان سروآباد حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند که با هماهنگی مراجع قضائی خودرو متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۱۸ هزار ثوب انواع البسه خارجی قاچاق کشف شد که کارشناسان ارزش آن را دو میلیارد ریال برآورد کردند.

وی با اشاره به اینکه راننده کامیون به همراه البسه های کشف شده تحویل مراجع ذیصلاح شد، به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت قاچاقچیان کالا در حوزه های مختلف مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را در جامعه برهم می زند از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا، مراتب را هر چه سریعتر با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 4510147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha