۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۶

امام جمعه رفسنجان:

سرمایه کشاورزان رفسنجانی صفر شده است/لزوم حل مشکلات قشرضعیف جامعه

سرمایه کشاورزان رفسنجانی صفر شده است/لزوم حل مشکلات قشرضعیف جامعه

رفسنجان - امام جمعه رفسنجان گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم این شهرستان درآمدشان از راه کشاورزی است و امسال سرمایه کشاورزان صفر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان اظهار داشت: آنچه به ما امید می‌دهد این است که توانسته‌ایم نظام و انقلاب را یاری کنیم و به عمر ۴۰ سالگی برسانیم.

وی بیان داشت: مسلما نقش مردم و مکتب و رهبری و ولایت این امت موجب تداوم این انقلاب و نظام شده است و برای حفظ و حراست از این نظام و سپردن آن به دست امام زمان (عج) باید این راه را ادامه دهیم.

وی افزود: نعمات و برکات و دستاوردهای نظام بسیار زیاد است و راه هم مشخص است، از همان اوایل نظام ما خدمات زیادی انجام شد اما باید پیش‌بینی‌های لازم از ابتدا توسط دولت‌ها و مجلس انجام می‌شد که در جنگ اقتصادی احیاناً دچار مشکل نشویم و به ویژه اقتصاد مقاومتی که باید در کشور نهادینه می‌شد نتوانستیم آن را در کشور پیاده کنیم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: مردم به مشکلاتی برخوردند و به سختی‌هایی رسیدند کار به خودتان نداشته باشید که حقوق می‌گیرید اما آن طبقه ضعیف، فقیر و متوسط که هیچ درآمدی ندارند این روزها باید چه کار کنند.

رمضانی پور به مشکلات کشاورزان شهرستان پرداخت و گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم این شهرستان درآمدشان از راه کشاورزی است و امسال سرمایه کشاورزان صفر شده است.

وی ادامه داد: بانک‌ها معمولاً خوب عمل نکردند و منتظر بخشنامه ها و ابلاغیه ها بودند و به هر حال خدمتی به طبقه ضعیف جامعه نشده و خصوصا دهیاران و شوراهای روستاها بیشتر این دردها را می‌فهمند.

امام جمعه رفسنجان در ادامه تأکید کرد: بزرگترین پدافند غیرعامل در این برهه زمانی اقتصاد مقاومتی بود که در این زمینه کم کار کردیم و اگر الان هم شروع شود برای پنج سال دیگر جواب می‌دهد الان باید یک داروی مسکن برای مردم باشید که به یک آرامشی برسند.

رمضانی پور ادامه داد: تغییرات در سیستم و ساختار نه به مصلحت کشور است و رهبری هرگز این کار را نمی‌کنند کشور ساختار، قوا و قانون اساسی دارد که اگر به اینها عمل می‌شد مشکلات نبود.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه مشکل ما پالرمو و سی اف تی  نیست، تصریح کرد: برجام که دردی دوا نکرد دولت و مجلس نباید وقت‌شان را صرف چنین چیزهایی کنند الان باید دغدغه معیشت مردم داشته باشند، لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق است این لوایح بودجه جاری کشور است به درد معیشت مردم نمی‌خورد.

رمضانی پور افزود: راه حل و فکری برداشته شود اگر می‌شود به صورت جزیره‌ای عمل شود تا مشکلات برطرف شود من از سیستم بانکی می خواهم رعایت کنند. بعضی بانک‌ها ۳۵ درصد سود از مردم می‌گیرند و از این مبلغ هم سود می‌گیرند اینها فردای قیامت باید جواب دهند. ما از بدهکاران خواهیم خواست که از بانک‌ها شکایت کنند که چرا اینچنین سودهایی می‌گیرند.

وی اضافه کرد: مدیر باید وقت مضاعف و مازاد بگذارد تا کارها روی روال قرار گرفته و انجام شود.

کد خبر 4513109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha