۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹

لاوروف: شک دارم نشست لهستان به حل مسائل منطقه کمک کند

لاوروف: شک دارم نشست لهستان به حل مسائل منطقه کمک کند

وزیر خارجه روسیه با اشاره به نشست ضد ایرانی که قرار است در لهستان برگزار شود؛ نسبت به کارآمدی آن در حل مشکلات خاورمیانه ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود از دریافت دعوتنامه برای  شرکت در نشست ضد ایرانی لهستان خبر داد و گفت: تردید دارم که چنین نشستی به حل مسائل منطقه کمکی کند.

گفتنی است این نشست با برنامه‌ریزی آمریکا، ۲۴ و ۲۵ بهمن در ورشو برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: با خروج آمریکا از سوریه، تسلیحات، اراضی تحت کنترل و همچنین تسهیلات نظامی آمریکا باید در اختیار دولت دمشق، نیروهای مسلح و ساختارهای دولتی سوریه قرار بگیرد حال آنکه کردها نیز باید از همه شرایط لازم برخوردار باشند.

لاوروف افزود: ما از مذاکرات کردها و دولت سوریه در راستای حصول توافق برای احیاء زندگی در منطقه‌ای عاری از دخالتهای خارجی استقبال می‌کنیم.

وی همچنین گفت: روسیه با همکاری ایران و ترکیه به تلاش برای تشکیل هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ایجاد مکانیسم تجاری ایران- اروپا با مشکلاتی مواجه شده است. اتحادیه اروپا هربار وعده می‎دهد که این کار در آستانه تکمیل است اما در عوض شاهد آن هستیم که هنوز همه چیز به کندی پیش می‎رود و در عین حال، زمان هرچه تندتر سپری می‏ شود.

وی افزود: مسکو و تهران درحال رایزنی برای استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری دوجانبه هستند. هدف مشخص است. می‎خواهیم تضمین کنیم که تجارت بین ایران و دیگر کشورها از جمله روسیه در گرو اقدامات یکجانبه آمریکا نیست.

کد خبر 4514896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha